آفتاب

اردوغان: «داعش» و «پ ک ک» با یکدیگر تفاوتی ندارند

اردوغان: «داعش» و «پ ک ک» با یکدیگر تفاوتی ندارند

واحد مرکزی خبر نوشت:

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرد به عقیده وی، گروه «داعش» و «حزب کارگران کردستان (پ ک ک)»، هر دو سازمان های تروریستی هستند و هیچ تفاوتی میان آنها وجود ندارد.
اردوغان در سخنرانی خود به مناسبت عید قربان در استانبول در این باره گفت: «دولت اسلامی برای ما همانند  پ ک ک  است. اشتباه است اگر تصور کنیم که این دو گروه با یکدیگر متفاوت و از یکدیگر مجزا هستند. به غیر از این سازمان ها، سازمان های تروریستی دیگری نیز وجود دارد. ما نیز همانند دیگر کشورهای جهان، باید ارزیابی صحیحی از آنها داشته باشیم.»
به گزارش خبرگزاری ریا نووستی از آنکارا، پیشتر نیروهای جهادی «دولت اسلامی» به شهر «عین العرب» یا «کوبانی» که یکی از مهمترین شهرهای کردستان سوریه است حمله کردند. در پی این حمله، حدود 140 هزار کرد از این منطقه به سمت ترکیه گریختند.
استقلال طلبان کرد در ترکیه از جمله «پ ک ک» از سال 1984 علیه دولت این کشور می جنگند. دو طرف در سال 2013 در خصوص آتش بس موافقت کردند. این آتش بس تا ماه سپتامبر سال 2014 برقرار بود تا آنکه «پ ک ک» به نیروهای پلیس ترکیه حمله کرد. «پ ک ک» علت این حمله خود را سوء رفتار آنکارا با کردهای سوریه عنوان کرد.

4949

کد N528934

وبگردی