آفتاب

پادشاه تایلند بستری شد

پادشاه تایلند بستری شد

دفتر پادشاهی تایلند امروز (شنبه) اعلام کرد، پادشاه 86 ساله این کشور در یکی از بیمارستان‌های بانکوک بستری شده است و طبق گفته پزشکان به دلیل تب ناشی از عفونت تحت درمان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «بهومیبول آدولیادج»، پادشاه تایلند جمعه شب در بیمارستان سریراج بستری شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ پادشاه تایلند در بیانیه‌ای گفت: هنگامی که پادشاه در بیمارستان بستری شد، تب بالا و تپش قلب بسیار شدیدی داشت و آزمایش خون گرفته شده از وی نشان داد که عفونت در خونش وجود دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از آنکه آنتی‌ بیوتیک‌های وریدی به پادشاه تزریق شد، فشار خونش باثبات شد و تب وی پایین آمد. پزشکان قصد دارند آزمایش‌هایی بر روی وی انجام دهند تا مشخص کنند که دلیل این عفونت چه بوده است.

نگرانی‌ها نسبت به سلامتی پادشاه و جانشین وی به بی‌ثباتی سیاسی تایلند در هشت سال گذشته دامن زده است. پادشاه تایلند به مدت تقریبا چهار سال در بیمارستان بستری بود و اوت سال گذشته میلادی از بیمارستان مرخص شد. هنگامی که وی در سال 2009 میلادی در بیمارستان بستری شد، پزشکان گفتند که از التهاب ریه و یک سری بیماری‌های مربوط به کهولت سن رنج می‌برد.

انتهای پیام

کد N528871

وبگردی