آفتاب

انتخابات پارلمانی لتونی در سایه بحران اوکراین

انتخابات پارلمانی لتونی در سایه بحران اوکراین

مردم لتونی امروز (شنبه) در شرایطی برای تعیین پارلمان جدید به پای صندوق‌های رای رفتند که این رای‌گیری تحت‌الشعاع بحران اوکراین و نگرانی‌ها نسبت به چگونگی رسیدگی به اقدامات تهاجمی از سر گرفته شده روسیه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت ائتلافی راست میانه لتونی که از ایجاد نیروهای ناتو در این منطقه به عنوان اقدامی حفاظتی علیه روسیه استقبال کرده، حزب مخالف هماهنگی را به چالش کشیده است.

حزب چپ‌گرای «هارمونی» که از سوی اقلیت روس‌زبان لتونی حمایت می‌شود، خواستار متعادل‌سازی جهت‌گیری غرب لتونی با روابط قوی‌تر با روسیه است.

نظرسنجی‌های اخیر می‌دهد که حزب مخالف هارمونی که در انتخابات سال 2011 میلادی اکثر آرا را به دست آورده، احتمالاً در این انتخابات نیز پیروز می‌شود اما دولت لتونی از ائتلافی تشکیل شده که شامل سه حزب راست میانه است.

لتونی و کشورهای حوزه بالتیک از جمله لیتوانی و استونی پس از آنکه به دنبال پنج دهه اشغال شوروی در سال 1991 میلادی استقلال خود را مجدداً به دست آوردند، به سمت غرب گرایش پیدا کرده و در سال 2004 میلادی به ناتو و اتحادیه اروپا پیوستند.

انتهای پیام

کد N528763

وبگردی