آفتاب

کانادا به ائتلاف ضد داعش می‌پیوندد

کانادا به ائتلاف ضد داعش می‌پیوندد

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد، پس از درخواست آمریکا دولت اتاوا در نظر گرفته است تا حملات هوایی علیه اهداف داعش در عراق را آغاز کند و این حملات ممکن است در صورت استقبال بشار اسد در سوریه نیز ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، استفان هارپر، نخست‌وزیر کانادا گفت که طرح حملات هوایی در عراق به مدت شش ماه است و به صراحت تاکید دارد که هیچ نیروی زمینی‌ای نباید در عملیات‌های رزمی استفاده شود.

وی گفت: دولت کانادا با جدیت از عراق حمایت می‌کند و مواضع داعش را هدف قرار می‌دهد. چنانچه لازم باشد تا این عملیات‌ها در سوریه نیز انجام شوند، ما در عملیات هوایی آن کشور شرکت خواهیم کرد.

عملیات رزمی جدید شامل شش جنگنده CF-18، هواپیمای سوخت‌گیری مجدد، دو هواپیمای شناسایی و یک هواپیمای ترابری می‌شود. حدود 600 نیروی هوایی نیز قرار است در این عملیات‌ها شرکت کنند. کانادا در میان ده‌ها کشوری است که به ائتلاف تحت حمایت آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

هارپر گفت: کانادا برای آنکه صدایش در جهان شنیده شود، باید نقش خود را ایفاء کند. اینکه شما بخواهید سوارکار تک‌رو باشید، بدین معناست که شما جدی گرفته نمی‌شوید. کانادا هم‌اکنون بیش از ده‌ها مشاور نیروی ویژه در عراق دارد و قرار است این تعداد را به 69 مشاور برساند و برای مشورت دادن به نیروهای کرد علیه داعش از آن‌ها استفاده کند.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا ماه گذشته در توییتی اعلام کرد، آمریکا از اعلام هارپر، مبنی بر اینکه کانادا مشاوران نظامی را در قالب ائتلاف آمریکا برای حمایت از نیروهای کردستان به عراق اعزام می‌کند، استقبال کرد. کانادا پیش از این نیز دو هواپیمای ترابری نظامی شامل تسلیحاتی برای نیروهای کرد به عراق ارسال کرده بود.

انتهای پیام

کد N528670

وبگردی