آفتاب
نوبخت در مجلس خبر داد:

50 درصد بودجه 3000 میلیاردی نمایندگان برای توسعه استان ها پرداخت شد

50 درصد بودجه 3000 میلیاردی نمایندگان برای توسعه استان ها پرداخت شد

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: معاون برنامه ریزی رئیس جمهور اعلام کرد 50 درصد از بودجه 3000 میلیاردی نمایندگان برای توسعه متوازن شهرستان ها پرداخت شده است.

عبدالرحمن رستمیان با اشاره به حضور نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در جلسات کمیسیون گفت: نوبخت خبر داد که تبصره 22 ماده 180 قانون بودجه بالای 50 درصد تا امروز تخصیص داده شده است، این تبصره مربوط به 3000 میلیارد تومانی بود که برای توسعه متوازن در اختیار نمایندگان گذاشته شد که برای شهرستان ها هزینه کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نوبخت قول داد 100 درصد سهم بهداشت و درمان را تا پایان سال بپردازد. علاوه بر این در گزارش خود اعلام کرد سهمی که امسال در بخش عمرانی به شهرستان ها اختصاص داده اند خیلی بیشتر از سال گذشته است.

وی اظهار داشت: سرانه بهداشت و درمان ایران 10 درصد کشور های دیگر است. 70 درصد تخت های ما مربوط به بیماری های مزمن است که باید مورد آموزش قرار گیرند. پیشگیری های اولیه و ثانویه در کشور ما بسیار ضعیف است.

رستمیان افزود: وزارت بهداشت برای دستیابی به شاخص های بین المللی نیاز به بودجه و اعتبارات دارد که یکی از راهکار ها گذاشتن مالیات بر محصولات خاص و اختصاص آن به وزارت بهداشت است.

وی گفت: مالیات بر کربن از جمله این مالیاتهاست یعنی ماشین هایی که وارد می شوند و یا تولید می شوند باید مصرف سوختشان در حد نرم بین المللی باشد وگرنه باید مالیات بپردازند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت ادامه داد: مالیات بر هر چیزی که به محیط انسان ها ضرر وارد می کند مانند فاضلاب و مالیات بر کالاهای آسیب رسان از درآمد هایی است که می تواند به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

وی با اشاره به استقبال نوبخت از این پیشنهاد گفت:  باید بودجه وزارت بهداشت از راهکارهای قانونی جدید افزایش یابد.

کد N528510

وبگردی