آفتاب

داعش چهارمین گروگان غربی را سر برید

داعش چهارمین گروگان غربی را سر برید

گروه تروریستی «دولت اسلامی» موسوم به داعش سر «آلن هنینگ» امدادگر انگلیسی را برید. این گروه تهدید کرد در صورت ادامه حملات هوایی آمریکا «پیتر ادوارد»، گروگان آمریکایی را هم به عنوان پنجمین قربانی سر خواهد برید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروه دولت اسلامی روز جمعه ویدئویی را منتشر کرد که در آن آلن هنینگ، شهروند انگلیسی، توسط مردی نقابدار که لهجه‌ای انگلیسی دارد در منطقه‌ای بیابانی سر بریده میشود. مردی که در این فیلم اقدام به بریدن سر هنینگ می‌کند، تهدید کرده که این اقدام در پاسخ به تصمیم پارلمان انگلیس برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش بوده است.

رسانه‌های انگلیسی بلافاصله گزارش‌های مربوط به این رویداد را پوشش دادند. آلن هنینگ ۴۷ ساله در انگلیس راننده تاکسی و اهل سافورد بوده و به هنگام کمک‌رسانی در سوریه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ توسط شبه‌نظامیان دولت اسلامی ربوده شد. این گروه پیشتر نیز جیمز فولی و استیون ساتلوف، دو روزنامه‌نگار آمریکایی و یک امدادگر ۴۴ ساله انگلیسی به نام دیوید هنس را سر بریده بود.

کامرون قتل امدادگر را محکوم کرد

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس قتل این امدادگر را که همسر و دو فرزند داشت، «وحشیگری» توصیف کرد. وی همچنین تاکید کرد که الن به سوریه رفته بود تا به مردم از هر دینی که هستند کمک کند. باربارا هنینگ، همسر این قربانی پیش از این خواستار آزادی شوهرش شده بود و گفته بود که وی بیگناه است.

به گزارش دویچه وله، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این ویدیو اطلاع دارد و بلافاصله برای تایید محتویات آن اقدام کرده است. در این بیانیه همچنین آمده است: «اگر این ویدئو واقعی باشد آن را یک قتل نفرت‌آور دیگر میدانیم. وزارت خارجه هر کمکی که ممکن باشد به خانواده هنینگ ارائه خواهد کرد، اما آنها فعلا درخواست کردند تنها باشند.»

در پی انتشار ویدیوی امدادگر انگلیسی، مقامات آمریکایی نیز بلافاصله اعلام کردند که در حال بررسی این ویدیو هستند. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین واکنش خود گفت که هنینگ سعی داشت به مردم سوریه کمک کند و این قتل «زیانی بزرگ» برای مردم سوریه است.

انگلیس از جمله کشورهایی است که در ائتلاف تحت رهبری آمریکا و با شرکت ده‌ها کشور دیگر مواضع داعش را از هوا بمباران می‌کند. از سوی دیگر با تشدید حملات علیه مواضع داعش‌، این گروه تروریستی نیز تهدید کرده است گروگان‌های غربی را خواهد کشت.

روز جمعه گذشته پدر یک گروگان انگلیسی دیگر به نام «جان کنتلی» نیز خواستار آزادی فرزندش شده بود. کنتلی خبرنگار است و در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شده است. وی تاکنون در سه ویدئو ظاهر شده و در آنها پیام‌هایی را در واکنش به حملات نظامی به گروه داعش قرائت کرده است.

شبه‌نظامیان داعش همچنین تهدید کردند که در صورت ادامه حملات هوایی آمریکا پیتر ادوارد آمریکایی را هم به عنوان پنجمین قربانی سر خواهند برید.

انتهای پیام

کد N528147

وبگردی