آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

نجفی: گفت‌وگوهای ایران و آژانس هفته آینده ادامه می‌یابد

نجفی: گفت‌وگوهای ایران و آژانس هفته آینده ادامه می‌یابد

نماینده ایران در آژانس از ادامه گفت‌وگوها میان ایران و آژانس درباره همکاری‌های دو طرف در هفته آینده خبر داد.

رضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این مطلب افزود: قرار است ترو واریورانتا در راس هیاتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه گفت‌وگوها درباره مسایل مورد علاقه دو طرف هفته پیش رو به ایران سفر کنند.

از پنج موضوع مورد بررسی در چارچوب همکاری‌های ایران و آژانس دو موضوع باقی مانده است که بررسی‌های اولیه درباره آن‌ها انجام شده است. سفر مقامات آژانس به ایران در چارچوب حل دو موضوع مذکور است.

نماینده ایران در آژانس در عین حال نسبت به انتشار اخبار و اطلاعات روند همکاری‌های ایران و آژانس از سوی برخی رسانه‌های خارجی ابراز تاسف و نگرانی کرد و افزود: متاسفانه حفظ اطلاعات طبقه‌بندی شده در آژانس دوباره رعایت نشده است و در حالی که ایران و آژانس مشغول برنامه‌ریزی برای از سرگیری مذاکرات بودند خبر آن توسط خبرگزاری رویتر منتشر شد که این موضوع یک‌بار دیگر نگرانی ایران در مورد وجود جاسوسی در آژانس را تایید می‌کند و لازم است آژانس به طور جدی به تعهدش برای حفظ اطلاعات محرمانه عمل کند.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه به نقل از دیپلمات‌ها از دیدار قریب‌الوقوع بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات ایرانی خبر داد.

انتهای پیام

کد N528028

وبگردی