آفتاب
جلیلی خبر داد

سهم 1.4 میلیارد دلاری خوزستان از فاینانس

سهم 1.4 میلیارد دلاری خوزستان از فاینانس

عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه تولید ملی با اشاره به سهم 1.4 میلیارد دلاری استان خوزستان از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) خواستار استفاده هر چه سریعتر از این منابع پیش از پایان مهلت قانونی شد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در سال جاری از محل بند الف تبصره ۴ قانون بودجه سهم تسهیلات مالی خارجی ( فاینانس) برای استان خوزستان مبلغ 1.4 میلیارد دلار تعیین شده است.

وی افزود: در قانون بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده دستگاههای اجرایی و بخش های خصوصی و تعاونی با سپردن تضمین لازم به بانک های عامل می توانند معادل سی و پنج میلیارد دلار از فاینانس بهره ببرند.

جلیلی یادآور شد: این منابع به تناسب شاخص های جمعیت ،محرومیت و شاخص های مناطق غیر برخوردار، بین استان ها با اولویت تکمیل و اتمام طرح های نیمه تمام توزیع می شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان گفت: با توجه به محدودیت زمانی برای استفاده از فاینانس که تا پایان آبان ماه سال جاری پیش بینی شده از استاندار و معاون برنامه ریزی استان می خواهم مراحل اداری و بانکی برای دریافت این تسهیلات انجام شود تا از جابجایی این منابع به سایر استان ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

کد N527879

وبگردی