آفتاب

انتخابات پارلمانی لتونی فردا برگزار می‌شود

انتخابات پارلمانی لتونی فردا برگزار می‌شود

مردم لتونی فردا (شنبه) به منظور شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که دولت لتونی از نحوه برخورد با روسیه نگران بوده و بحران اوکراین بر انتخابات پارلمانی این کشور سایه انداخته است.

از جمله مسائل کلیدی این کشور، نحوه پذیرش مسکو به سبب مداخله این کشور در اوکراین است. دولت راست میانه روی لتونی که از مداخله مسکو در اوکراین نگران است، از مسئله تقویت نیروهای ناتو در منطقه به منظور محافظت در مقابل روسیه استقبال کرده است، با این حال حزب چپ گرای مخالف دولت موسوم به حزب هارمونی که توسط اقلیت روس زبان لتونی مورد حمایت است، به دنبال روابطی قدرتمند تر با مسکو است. این در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند حزب هارمونی در جایگاه نخست قرار دارد.

با این حال اعلام حمایت رهبر این کشور به عنوان یک روس تبار از مذاکره با مسکو به جای مذاکره با برلین یا واشنگتن موجب شده که دیگر احزاب از ائتلاف با این حزب اکراه داشته باشند.

یک سوم از مردم لتونی را روس زبان‌ها تشکیل می‌دهند. بسیاری از این افراد حتی شهروند لتونی نیز نیستند زیرا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند ملزومات شهروندی لتونی را اجابت کنند. از جمله این ملزومات صحبت به زبان لتونیایی است.

انتهای پیام

کد N527848

وبگردی