آفتاب

دو سوم آمریکایی‌ها با حمله هوایی علیه داعش موافقند

دو سوم آمریکایی‌ها با حمله هوایی علیه داعش موافقند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که تقریبا از هر سه آمریکایی دو تن از انجام حملات هوایی این کشور علیه داعش در عراق و سوریه حمایت می‌کنند،‌ اما هنوز نیمی از آنان بر این باورند که احتمال حمله تروریستی علیه خاک آمریکا بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هم‌چنین نتایج این پژوهش که از سوی آسوشیتدپرس و موسسه جی‌ اف کی آلمان انجام شده، حاکی از آن است که نیمی از آمریکایی‌هایی که این نظرسنجی از آنها انجام شده، موافق با رویکرد باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا درخصوص برخورد با داعش و سایر تروریست‌ها و نیمی دیگر مخالف اقدامات وی در این خصوص هستند.

از سوی دیگر به رغم بیش از یک دهه جنگ پرهزینه، حدود یک سوم آمریکایی‌ها هنوز مایل به فراتر رفتن از حملات هوایی و اعزام نیروهای زمینی آمریکایی به سوریه و عراق هستند.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که قصد ندارد نیروی زمینی به عراق یا سوریه اعزام کند.

تقریبا بیش از یک سوم آمریکایی‌ها مخالف اعزام نیروی زمینی هستند و تقریبا یک تن از هر چهار تن در این خصوص نظر قطعی آری یا خیر ندارند.

کیث فهسر، 55 ساله، در این نظر سنجی گفت: اوباما باید کاری انجام دهد. وی فکر می‌کند که اقدامات نظامی آمریکا در عراق و سوریه اقدامی صحیح بوده است و این ساده ترین راه انجام آن است.

وی که تاجر اجناس در حوزه کالیفرنیا است، می‌گوید آمریکایی‌ها باید تروریسم را موضوعی بسیار مهم تلقی کنند، اما اینگونه نیستند.

53 درصد آمریکایی بر این باورند که احتمال حمله تروریستی داخل خاک آمریکا بسیار بالاست و 20 درصد آن را خطر بسیار بسیار قوی می‌دانند.

32 درصد دیگر نیز بر این باورند که احتمال خطر حمله تروریستی علیه کشور متوسط و 12 درصد این احتمال را ضعیف دانسته‌اند.

انتهای پیام

کد N527829

وبگردی