آفتاب

وزیر دفاع سابق آمریکا از سیاستهای اوباما به شدت انتقاد کرد

وزیر دفاع سابق آمریکا از سیاستهای اوباما به شدت انتقاد کرد

وزیر دفاع سابق آمریکا از سیاستهای رئیس جمهوری این کشور در قبال خاورمیانه به شدت انتقاد کرد و وی را عامل وخامت اوضاع دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، لئون پانتا وزیر دفاع سابق آمریکا با انتقاد شدید از باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور وی را عامل بحران کنونی در عراق دانست.

وی در کتاب خود که از سه شنبه آینده وارد بازار می شود با عنوان "جنگهایی با ارزش مبارزه کردن" آورده است: اگر اوباما به توصیه ها درباره ماندن نظامیان آمریکایی در عراق توجه می کرد اوضاع به وضع بحرانی کنونی نمی رسید.

وی افزود: نظر من هنوز این است که حضور نظامیان آمریکا به شکل محدود در عراق در کمک به ارتش عراق برای مقابله با گروههای مسلح وابسته به القاعده نقش موثری ایفا می کند.

وزیر دفاع سابق آمریکا تاکید کرد: کاخ سفید به جای اینکه توافقنامه ای که اجازه نفوذ به ما بدهد و منافع ما را تامین کند اقدام به خارج کردن همه نظامیان کرد و هدفش رهایی از بار پرونده عراق بود.پس از همه اقداماتی که ما علیه سرکرده های القاعده و نابودی هسته های اساسی آنها انجام دادیم،همه تلاشها بر باد رفت و ما اجازه بازسازی القاعده در خاورمیانه را دادیم.

کد N527794

وبگردی