آفتاب

تجار چین از فرشهای ایرانی استقبال می‌کنند

تجار چین از فرشهای ایرانی استقبال می‌کنند

فرش دستباف قم در طول چند دهه توانسته، جایگاه ویژه‌ای در این هنر و صنعت بیابد و هنر و توانمندی خود را به جهانیان ثابت کرده است.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: طی سال‌های اخیر تجار چینی استقبال خوبی از فرش دستباف ایران کرده‌اند و برای حضور پایدار در این بازار باید بازاریابی و تبلیغات ویژه‌ای صورت گیرد و از تخریب آن بازار پرهیز شود.

گزارش ایلنا، حمید کارگر در جمع اعضای اتحادیه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان قم با اشاره به اهمیت توسعه صادرات فرش دستباف به کشورهای هدف، ضرورت حضور آگاهانه و هدفدار در نمایشگاه‌های برون مرزی و داشتن نگاه بلندمدت برای حفظ بازار‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وی، ضرورت تبلیغ هوشمندانه فرش دستباف ایران در بازارهای داخلی و خارجی را خاطرنشان کرد و افزود: اکنون برای تبلیغ این هنر و صنعت در داخل و خارج کشور برنامه ریزی مناسبی در حال انجام است.

به گفته کارگر، تبلیغات در دو گروه بازارهای سنتی و جدید در خارج از کشور توسط سفارتخانه‌های کشورمان در این بازار‌ها برای رصد و معرفی موسسه‌های معتبر تبلیغاتی در جهت تدوین یک برنامه موثر به خدمت گرفته شده است.

وی اضافه کرد: فرش دستباف قم در طول چند دهه توانسته، جایگاه ویژه‌ای در این هنر و صنعت بیابد و هنر و توانمندی خود را به جهانیان ثابت کرده است.

در این نشست، غلامرضا اخوان رییس اتحادیه صنفی فرش دستباف استان قم بر ضرورت تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی با کارمزد پایین برای توسعه کارگاه‌های تولیدی به منظور اشتغال زایی و افزایش تولید فرش دستباف تاکید کرد.

وی خواستار تخصیص بودجه برای تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه فرش دستباف این استان در آبان ماه امسال شد.

همچنین ابوالفضل رجبیان رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم نیز خواستار تداوم این دیدار‌ها و گفت‌و‌گوهای تخصصی درباره مشکلات و مسایل حوزه فرش دستباف به منظور چاره جویی و هم افزایی شد.

برپایه این گزارش، موضوع اهمیت آموزش تولید کنندگان و بافندگان، اعزام هیات‌های تجاری برای شناسایی بازار و سلیقه‌های کشورهای هدف، تبلیغات برون مرزی، توسعه تجارت الکترونیکی و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی بافندگان در این نشست، خاطرنشان شد.

مشکلات موجود در مسیر احداث و اتمام پروژه نمایشگاه دایمی فرش قم، لزوم تداوم آموزش به طراحان و نقاشان فرش و توجه بیش از پیش به بازار داخلی فرش نیز از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

کد N527528

وبگردی