آفتاب

بایدن: همپیمانان ما از تروریست‌ها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی کردند

بایدن: همپیمانان ما از تروریست‌ها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی کردند

معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: تروریست‌های سوریه که درمیان آنها اعضای القاعده نیز هستند، از حمایت مالی دیگر همپیمانان ما در منطقه برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،‌ جو بایدن،‌ معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: بزرگترین مشکل ما در منطقه همپیمانان ما بودند. ترکیه‌ای‌ها و همچنین عربستانی‌ها و اماراتی‌ها دوستان خوبی بودند، اما آنها چه کردند؟ تنها هم و غم آنها سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بوده است و وارد جنگی نیابتی میان سنی‌ها و شیعه‌ها شدند. آنها صدها میلیون دلار وده‌ها هزار تن سلاح به کسانی که با تلاش برای سرنگونی نظام سوریه موافقت کردند، اختصاص دادند.

بایدن تاکید کرد: اما باید بدانید کسانی که از آنها حمایت شد، در واقع همان اعضای جبهه النصرة، ‌القاعده و دیگر تندروها بودند که از مناطق دیگری در جهان وارد سوریه شدند. شاید شما فکر کنید که من در سخنانم مبالغه می‌کنم، اما خودتان نتیجه را ببینید.

معاون رئیس جمهوری آمریکا اذعان داشت که همپیمانان آمریکا در منطقه متوجه اشتباه خود شدند و برای مقابله با تروریسم به ائتلاف بین المللی پیوستند. آنها در اقدامی که انتظار آن نمی‌رفت، متوجه آنچه که در منطقه در حال رخ دادن است، شدند.

در ائتلافی که آمریکا برای مبارزه با داعش به راه انداخته است، کشورهایی همچون فرانسه، اردن، بحرین، قطر، عربستان و امارات حضور دارند.

انتهای پیام

کد N527390

وبگردی