آفتاب

آمریکا آماده است بخشی از تحریم‌های روسیه را به صورت مشروط لغو کند

آمریکا آماده است بخشی از تحریم‌های روسیه را به صورت مشروط لغو کند

نولاند گفت: «اگر توافقنامه مینسک به طور کامل اجرا شود، ما این امکان را خواهیم داشت تا برخی از تحریم‌ها علیه روسیه را لغو کنیم. تصمیم‌گیری با روسیه است که این توافقنامه را رعایت کند یا خیر.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اگر توافقنامه آتش‌بسی که در «مینسک» اوکراین امضا شده است رعایت شود، واشنگتن حاضر است بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را لغو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از «ریانوستی»، «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: «اگر توافقنامه مینسک به طور کامل اجرا شود، ما این امکان را خواهیم داشت تا برخی از تحریم‌ها علیه روسیه را لغو کنیم. تصمیم‌گیری با روسیه است که این توافقنامه را رعایت کند یا خیر.»

نولاند با تکرار تعهد اوکراین به اجرای توافقنامه آتش‌بس، گفت: «اوکراین به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه مینسک در پنجم سپتامبر، به طور کامل عمل می‌کند؛ این کشور قانون عفو عمومی را تصویب کرد و با روسیه در زمینه مفاد این توافقنامه همکاری می‌کند.»

درگیری‌های اوکراین روابط روسیه و غرب را وخیم کرده است. سیاستمداران و رسانه‌های غربی، روسیه را به حمایت از جدایی‌طلبان شرق اوکراین متهم کرده‌اند. اما روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

کد N527364

وبگردی