آفتاب

اتحادیه عرب هزینه مورد نیاز برای بازسازی غزه را اعلام کرد

اتحادیه عرب هزینه مورد نیاز برای بازسازی غزه را اعلام کرد

واحدمرکزی خبر نوشت:

اتحادیه عرب امروز اعلام کرد برای بازسازی ویرانی های نوار غزه در جریان تهام اخیر رژیم صهونیستی دستکم به 5 میلیارد دلار بودجه نیاز است .
محمد صبیح مسئول امور فلسطین در اتحادیه عرب امروز با اعلام این خبر گفت بر اساس برآوردهای صورت گرفته از سوی «آژانس اشتغال و کمک رسانی به آوارگان فلسطین « آنروا» بازسازی ویرانی های نوار غزه دستکم 10 سال زمان خواهد برد و برای اینکار به بیش از 5 میلیارد دلار بودجه نیاز است .
این مسئول عربی ابراز امیدواری کرد که کنفرانس بین المللی بازسازی نوار غزه که قرار است
12 اکتبر در قاهره با هماهنگی مصر و نروژ برگزار شود کمک های قابل توجهی به بازسازی غزه کند . وی حجم ویرانی های نوار غزه را بسیار گسترده توصیف و تاکید کرد حملات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه مشکلات بزرگی را در بخش های بهداشت و درمان ، آموزش ، کشاورزی و صنایع این منطقه ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از 80 درصد کارخانه های نوار غزه ویران شده اند .
به گزارش خبرگزاری دولتی قطر از قاهره ، محمد صبیح خاطر نشان کرد قرار است در کنفرانس بین المللی یک روزه بازسازی نوار غزه وزیران خارجه مصر و نروژ ، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب ، نمایندگانی از کشورهای کمک کننده به غزه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، تونی بلر فرستاده کمیته چهارجانبه ، نمایندگانی از اتحادیه عرب و برخی از کشورهای اروپایی و عربی شرکت کنند.

4949

کد N527175

وبگردی