آفتاب
از سوی افخم صورت گرفت:

تکذیب اظهارات منتسب به ظریف در دیدارش با دبیركل اتحادیه عرب

تکذیب اظهارات منتسب به ظریف در دیدارش با دبیركل اتحادیه عرب

جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف هرگونه دخالت در امور داخلی دیگر كشورها بوده و ضمن پاییندی به این امر معتقد است مسائل منطقه باید با همكاری و گفت‌وگو حل و فصل شود و تكرار ادعاهای غیرواقعی و فرافكنی كمكی به حل مشكلات نمی‌كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وی با دبیركل اتحادیه عرب را تکذیب کرد. 

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم در خصوص متن منتشره در یكی از روزنامه‌های عربی به نقل از دبیركل اتحادیه عرب ضمن ابراز تردید از بیان چنین مطالبی از سوی نبیل العربی، اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه کشورمان را تكذیب كرد و اظهار داشت: در دیدارها و گفت‌وگوهایی كه وزیر امور خارجه كشورمان و دبیركل اتحادیه عرب تاكنون با یكدیگر داشته‌اند چنین مطالبی رد وبدل نشده و انتشار چنین مطلبی تعجب‌آور است.

وی همچنین در خصوص موضع اصولی كشورمان در قبال كشورهای منطقه افزود:جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف هرگونه دخالت در امور داخلی دیگر كشورها بوده و ضمن پاییندی به این امر معتقد است مسائل منطقه باید با همكاری و گفت‌وگو حل و فصل شود و تكرار ادعاهای غیرواقعی و فرافكنی كمكی به حل مشكلات نمی‌كند.

سخنگوی وزارت امورخارجه اضافه كرد: با همكاری و تعامل سازنده و جلوگیری از دخالت‌های خارجی زمینه‌های ثبات و امنیت و رشد و توسعه منطقه فراهم می‌شود.

کد N527140

وبگردی