آفتاب

آیت‌الله نمازی: جهت گیری فرهنگی مسوولان هم‌سو با منویات رهبری و مراجع تقلید باشد

آیت‌الله نمازی: جهت گیری فرهنگی مسوولان هم‌سو با منویات رهبری و مراجع تقلید باشد

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهت‌گیری فرهنگی مسوولان کشور باید هم‌سو با منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مراجع تقلید باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین داود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات، افزود: دولتمردان باید تمام تلاش خود را در مسیر آن چه براساس قوانین مجلس شورای اسلامی و در قانون اساسی آمده است با همکاری وزارت کشور و سایر وزارت‌خانه‌ها و علما و روحانیت در راستای فرهنگی که مدنظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است انجام دهند.

او اجرای برنامه‌های فرهنگی را نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی دانست و یادآور شد: در شرایط کنونی حاکم بر نظام بین‌المللی توطئه‌ها و تهاجمات دستگاه‌های جاسوسی استکبار ابتدا با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی است و در صورت موفق نشدن تلاش برای تضعیف نظام اسلامی است.

به گفته وی با اجرای برخی از توطئه‌های دشمن، سمت و سوی نقشه‌های دشمن بر ملا می‌شود که یکی از نمونه‌های آن گروه تروریستی داعش است که مشخص نشد دشمن چه زمانی آن‌ها را آموزش داد و روانه سوریه کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آموزش و سازماندهی و اعزام هزاران تروریست داعشی از پنج قاره جهان به سوریه بیانگر برنامه‌ریزی طولانی مدت دشمن است که آن‌ها را با امکانات و دلارهای خود با هماهنگی سازمان‌های جاسوسی موساد و سیا سازماندهی کردند.

نمازی با اشاره به این که امروز نظام جمهوری اسلامی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی مورد تهاجم دشمن قراردارد گفت: امروز دشمن با فن‌آوری‌های نسل‌های جدید تلفن‌های همراه، ماهواره و اینترنت، نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده است.

وی هم‌چنین کاهش ازدواج را تهدید جدی برای جامعه دانست و گفت: کاهش ازدواج موجب بر هم خوردن تعادل و تناسب در جامعه شده است و بر اساس کارشناسی‌های انجام شده تا چند سال آینده درصد زیادی از مردم ایران سالمند و پیر خواهند بود.

نمازی کاهش ازدواج در جامعه را موجب افزایش آمار طلاق، متلاشی شدن کانون خانواده و جدایی زن و شوهر از یکدیگر و در نتیجه آوارگی فرزندان و مشکلات ناشی از آن دانست.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از مواد مخدر به عنوان یکی دیگر از تهدیدات امروز جامعه نام برد و افزود: دسترسی به انواع مواد مخدر و تولید آن در داخل کشور و کاهش سن اعتیاد بلای خانمان سوزی است که جوانان و کانون خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

نمازی با تقدیر از اقدامات قابل توجهی که در دو دهه اخیر برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در کشور انجام شده است، یاد آور شد: با وجود مرزبندی‌های انجام شده و استفاده از کانال، دیوار بتنی و سیم‌های خاردار در نوار مرزی متاسفانه تولید این مواد جهنمی سال به سال در حال توسعه بوده و تهدیدی برای سلامت و امنیت کشور شده است.

او آثار سوء روحی و روانی ناشی از مواد مخدر را برای خانواده‌ها و نوجوانان و جوانان زیان‌بار خواند و یادآور شد: آن چه موجب نگرانی مسوولان و علما شده است افزایش مراجعات مردمی برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی سنگینی است که مواد مخدر بر جامعه وارد می‌کند.

وی میدان مبارزه با مواد مخدر در مرزهای گسترده با کشور افغانستان را وسیع خواند و افزود: جنایتکارانی که افغانستان را اشغال کردند مبارزه با مواد مخدر را برعهده انگلستان گذاشتند تا تولید مواد مخدر در این کشور افزایش داشته باشد.

انتهای پیام

کد N527108

وبگردی