آفتاب

درگیری های شرق اوکراین 9 کشته بر جا گذاشت

درگیری های شرق اوکراین 9 کشته بر جا گذاشت

در ادامه درگیری ها در فرودگاه دونتسک واقع در شرق اوکراین دست کم 9 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، درگیری ها بین جدایی طلبان شرق اوکراین و ارتش این کشور همچنان در دونتسک ادامه دارد. بر این اساس در ادامه این درگیری ها که برای به دست آوردن کنترل فرودگاه مهم این شهر رخ داد دست کم 9 نفر کشته شدند. ارتش اوکراین از چند ماه پیش برای بازپس گرفتن مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در دونتسک با آنها درگیر شده است.

هنوز مشخص نیست کدام طرف توانسته است به بخش های مهم و استراتژیک فرودگاه مذکور دست یابد. در این رابطه یک سخنگوی وزارت دفاع اوکراین به آسوشیتدپرس گفت نیروهای اوکراین عملکرد خوبی داشته و انتظارات فرماندهان خود را برآورده کرده اند. این در حالی است که "الکساندر زاخارشنکو" از سرکردگان جدایی طلبان در گفتگو با اینترفکس اعلام کرده مخالفان طی چند روز آینده فرودگاه را به طور کامل تحت کنترل خود در خواهند آورد.

این درگیری ها در حالی ادامه دارد که طبق توافق روز بیستم سپتامبر در مینسک، دولت اوکراین و جدایی طلبان بر سر آتش بس 9 ماده ای در شرق این کشور به توافق رسیدند. روز گذشته نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در اوکراین، درگیری ها به نزدیکی یک مدرسه در شرق این کشور کشیده شد که بر اثر آن 11 نفر کشته شدند.

کد N527082

وبگردی