آفتاب

آیت‌الله امینی: اظهارنظرها باید به دور از جنجال‌آفرینی باشد

آیت‌الله امینی: اظهارنظرها باید به دور از جنجال‌آفرینی باشد

امام جمعه قم با بیان این‌که «باید جلوی افراط گری در کشور گرفته شود» گفت: اظهارنظرهای گروه‌های سیاسی باید منطقی و به دور از جنجال‌آفرینی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم آیت‌الله ابراهیم امینی روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات با ابراز خرسندی از انتصاب وی به این سمت اظهار کرد: بنده از قدیم الایام با آقای دکتر روحانی رفاقت دارم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام سالیانی است که با یکدیگر همکاری داریم و ایشان قصد خدمت به نظام و مردم را دارند و خدمت به رئیس‌جمهور نیز کم کردن مشکلات کشور توسط دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: وزارت کشور از مهم‌ترین وزارتخانه های دولت است که آبروی دولت و رئیس‌جمهور محسوب می‌شود و فعالیت‌های مسئولان این وزارتخانه باید در حد شأن وزارت کشور باشد.

وی به گستردگی حوزه کاری وزارت کشور اشاره کرد و با ذکر برخی از مسائل مهم کشور افزود: مسائل مهمی همچون معضل اعتیاد باید در کشور مورد توجه قرار گیرد و باید ابتدا دلایل گرایش به مواد مخدر با دقت بررسی و بعد با معضل اعتیاد مبارزه کرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: بنده در چندین خطبه نماز جمعه قم در این‌باره صحبت کردم ولی در دولت‌های گذشته فعالیت چشمگیری برای ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد دیده نشده و در این دولت انتظار می‌رود به این معضل توجه بیشتری شود.

وی در توصیه‌ای به مشاور وزیر کشور گفت: تعامل با علما مسئله بسیار مهمی است که شما برای این کار اقدام کرده‌اید اما باید توجه داشته باشید که دیدارها و جلسات نباید حالت تشریفاتی داشته باشد. باید تلاش شود دیدار با افراد صاحب نظر و ایده‌پرداز بیشتر صورت گیرد تا این دیدارها مثمرثمر واقع شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله افراط گری در کشور اشاره کرد و گفت: باید جلوی افراطگری گروه‌های مختلف در کشور چه در سطح عموم جامعه و چه در سطح مجامع حوزوی و دانشگاهی گرفته شود و اجازه افراطی‌گری به کسی داده نشود.

این عضو خبرگان تصریح کرد: همه سلائق سیاسی حق اظهارنظر دارند ولی اظهارنظرها باید حساب شده و منطقی و به دور از جنجال و عینک سیاسی باشد.

انتهای پیام

کد N527071

وبگردی