آفتاب

آیت‌الله علوی گرگانی: فریب دشمن را نخوریم

آیت‌الله علوی گرگانی: فریب دشمن را نخوریم

آیت الله علوی گرگانی از اساتید حوزه علمیه قم، گفت: هیئت‌های مذهبی سعی کنند ضمن عزاداری‌ در مناسبت‌های مختلف، مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کنند تا دشمن را بشناسند.

آیت الله علوی گرگانی از اساتید حوزه علمیه قم، گفت: هیئت‌های مذهبی سعی کنند ضمن عزاداری‌ در مناسبت‌های مختلف، مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کنند تا دشمن را بشناسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضای شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی و مسئولان ادارات کل تبلیغات استان‌های مازندران و قم اظهار کرد: دشمن همیشه دشمن است و نباید از دشمن انتظار دوستی داشت، ممکن است ما گاهی مرتکب خطا شویم و فریب دشمن را بخوریم اما دشمن همیشه بیدار است و می‌خواهد سرمایه‌ها را از ما بگیرد.

وی با بیان این‌که «مثل دشمن مثل دزد است» اظهار کرد: دشمن در لباس دوست به سوی ما می‌آید ولی باطن او زهر است و ما نباید فریب دشمن را بخوریم.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران مردم بیدار شدند و امروز همه فهمیده‌اند که آمریکا دشمن ماست و اگر اکنون عده‌ای باز هم فریب دشمن را می خورند، به دلیل نبود مدیریت درست در کشور است.

وی با اشاره به لزوم دانستن سرمایه‌های خود افزود: شهدا سرمایه نهفته ما هستند و جوانان پاکدلی در آن زمان به شهادت رسیدند که ما آن‌ها را نمی‌شناختیم و نمی‌دانستیم چگونه افرادی هستند و از این رو نباید افراد را به ظاهر قضاوت کنیم.

وی تصریح کرد: تواضع یعنی هنگامی که فرد از خانه بیرون می‌رود هرکس را که می‌بیند او را از خود بهتر بداند، عده‌ای ممکن است در ظاهر خوب نباشند اما باطن روشنی داشته باشند و همچنین ممکن است عده‌ای در ظاهر کارهای بسیار خوبی انجام دهند اما نیت الهی نداشته باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما گاهی در نفس عمل اشتباه می‌کنیم و از نیت‌ها خبر نداریم، در انقلاب اسلامی عده زیادی پیرو خط امام بودند اما دیده شد که پس از انقلاب اسلامی از امام جدا شدند. قیام امام حسین(ع) همه را بیدار کرد و هرگونه عملی که ما در عزاداری امام حسین(ع) انجام می دهیم برای زنده نگه داشتن دین اسلام است.

وی افزود: امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند که اگر کمال می خواهید سه چیز را رعایت کنید، مردم را ‌دیندار کنید، در معیشت زندگی حد و اندازه خود را بدانید تا زندگی‌تان نابود نشود و در هنگام گرفتاری‌ها صبر داشته باشید.

انتهای پیام

کد N527068

وبگردی