آفتاب

سردار سلامی: فضای تنفسی دشمنان در منطقه تنگ شده است

سردار سلامی: فضای تنفسی دشمنان در منطقه تنگ شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که «امتداد قدرت ایران تا شرق مدیترانه گسترش یافته است» گفت: توازن قدرت به نفع ایران تغییر یافته است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی صبح روز پنجشنبه در همایش اقتدار نیروهای مسلح و بسیج استان بوشهر با گرامیداشت سالروز آغاز دفاع ایران در برابر تهاجم سنگین جهانی در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس سرآغاز عزت، اقتدار و آزادای جاودانه برای ایران شد و نقطه آغازی برای تمامی ملت‌‎های آزاده جهان شد.

وی ادامه داد: اتحاد و انسجام موجود در بین نیروهای مسلح استان بوشهر به دلیل موقعیت راهبردی و ژئوپلیتیک آن‌ها در منطقه در عرصه‎های دفاع ملی و هم در صحنه توسعه و پیشرفت کشور جای شکرگزاری به درگاه ایزد متعال دارد.

وی با بیان این‌که «همه فعالیت‎های نیروهای مسلح باشکوه، ستاش برانگیز و غرورآفرین است»، یادآور شد: قدرتمند بودن دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت است ولی این‌که نیروهای مسلح کشور نیز در زمین، دریا و آسمان به فرصت هیچ‌گونه تجلی و ظهور به قدرتی نمی‎دهند نیز یک واقعیت است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به حمله سنگین ضدانقلاب به پاسگاه سراوان در نیمه شب اظهار کرد: با وجود حمله سنگین عوامل ضدانقلاب به پاسگاه سراوان در نوار مرزی با پاکستان با مقاومت نیروهای زمینی سپاه پاسداران شکست خوردند و به عمق سرزمین کشور همسایه فرستاده شدند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شناورهای ایرانی در فاصله‎ای نزدیک با ناوهای جنگی هواپیمابر با پرچم برافراشته ایران اراده و اقتدار کشور را به نمایش می‎گذارند این نشان از غیرت، قدرت و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: حضور با اقتدار، فرسایش‌ناپذیر و همراه با فهم و شعور باطنی حقیقی نیروهای مسلح نسبت به مسئولیت‎های خود موضوعی مهم و بیانگر یک نیروی معتبر و شناخته شده توسط نظام‎های سیاسی در جهان است.

سلامی با بیان این‌که «نظام کهنه‎‌ ساخت آمریکا در حال فروپاشی است ‌و نسل جدید خارج از اراده آمریکا در حال شکل‎گیری است» اظهار کرد: فضای تنفسی دشمنان در منطقه تنگ شده و اراده سیاسی آن‌ها از تحولات جاری به حاشیه این تحولات رانده شده است.

وی اظهار کرد: در مقطعی از زمان در مرزهای ملی جغرافیایی با ائتلاف قدرتمند دشمنان درگیر بودیم اما امروز درگیری ما با همان دشمنان تا شرق مدیترانه امتداد یافته است و این امر نشان دهنده انبساط قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن برای به عقب نشاندن ایران از مدیترانه نشان از توسعه سیاسی و امنیتی قدرت محسوب می‎‎شود و دشمنی که همه سرزمین‎های اسلامی را از مجموع ایالات متحده خود می‎دانست مجبور به تغییر راهبرد در فضای استراتژیک در تعیین سطح هدف‎های خود کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تحولات کنونی عراق ‌تصریح کرد: آمریکا با 11 سال درگیری امنیتی زیاد در عراق را ترک و آن را با خلاء سیاسی و امنیتی همراه کند و به تعبیر خود آن‌ها این خلاء امنیتی سیاسی در عراق توسط ایران پر شده است.

وی یادآور شد: چگونگی استفاده از ابزار قدرت مهم تر از داشتن قدرت است و نحوه استفاده از ابزار قدرت برای دستیابی به منافع یک کشور بسیار مهم به شمار می‎رود.

وی گفت: آمریکا در توصیف نقاط ضعف اساسی‎ترین ضعف‎های خود به طور مداوم نبود رهبری روحانی و نافذ را بیان می‎کنند و بر عکس نقطه قدرت ایران نیز مدیریت رهبری با تدبر است که قادر به خواندن ذهن دشمنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: غربی‎ها قصد دارند با تحریم و انزوای سیاسی موضع ما را در مذاکرات هسته‌ای ضعیف قرار دهند ولی بدون تردید با رهبری مقتدر و قدرشناس و همچنین ملت آگاه، شریف و شجاع ایران اسلامی راه به جایی نخواهند برد و ظرفیت آن‌ها برای مقابله با ایران تنها در سطح تهدید است.

وی گفت: اگر کشور ایران کشوری ضعیف و اثرپذیراز تحریم بود شاهد پیشرفت ایران نبودیم و این نشان از تغییر توازن قدرت به نفع جمهوری اسلاامی ایران است.

وی در پایان با اشاره به این‌که «داعش دست‎پرورده آمریکا بوده است» اظهار کرد: آمریکا اراده همراهی از گروهی که خودشان پدیدآورنده آن بوده‌اند را تا انتها نداشتند و امروزه برای مقابله با آن ملتمسانه به دنبال حمایت ایران برای مقابله با گروه تروریستی داعش هستند.

انتهای پیام

کد N526946

وبگردی