آفتاب
به همت محققان دانشگاه علوم بهزیستی

الگوی ملی ارزیابی خطر و آمادگی بیمارستانی در مقابل بلایا طراحی شد

الگوی ملی ارزیابی خطر و آمادگی بیمارستانی در مقابل بلایا طراحی شد

نخستین «الگوی کشوری آمادگی بیمارستانی در مقابل بلایا و حوادث غیرمترقبه» و ابزارهای ارزیابی خطر و بررسی آمادگی به همت پژوهشگران «مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی» طراحی شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، در این راستا دومین کارگاه ملی «آمادگی بیمارستانی در مقابل حوادث و بلایا» به سفارش معاونت بحران و پدافند غیرعامل مدیریت حوادث وزارت بهداشت و به همت گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از روز سه شنبه به مدت سه روز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

دکتر حمیدرضا خانکه، رییس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هدف از برگزاری این کارگاههای آموزشی را ارتقای آمادگی بیمارستانهای کشور در مقابل حوادث و بلایا براساس الگوی ملی کشور عنوان کرد.

تهیه کننده اولین الگوی کشوری آمادگی بیمارستانی در مقابل بلایا و حوادث غیرمترقبه گفت: با اجرای این کارگاهها، فرآیند افزایش ظرفیت، تحلیل خطر، طراحی سامانه هشدار سریع به مدیران و دست‌اندرکاران، آموزش داده می شود.

خانکه خاطرنشان کرد: این دانشگاه، ابزارهای ارزیابی خطر و بررسی آمادگی بیمارستانی را طراحی کرده تا در سطح بیمارستانهای کشور اجرا شود.

رییس دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به 9 قطب تقسیم شده و در هرکارگاه، کارشناسان و مسوولان بیمارستانهای سه تا پنج قطب دانشگاهی شرکت می کنند، افزود: پس از برگزاری هر کارگاه ، شرکت کنندگان آن موظفند درمدت یک ماه ، به بررسی شرایط بیمارستان تحت مدیریت خود ، اجرا و ارزیابی برنامه ملی آمادگی بیمارستانی در مقابل بلایا و حوادث ، بپردازند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان پس از یک ماه با ارائه گزارش از اقدامات خود براساس برنامه ملی مربوطه، گواهینامه رسمی این دوره آموزشی را از سوی دبیرخانه کارگروه مربوطه در وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث دانشگاه علوم بهزیستی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N526830

وبگردی