آفتاب

عباس:هیچ ضمانتی برای صدور قطعنامه علیه اسرائیل وجود ندارد

عباس:هیچ ضمانتی برای صدور قطعنامه علیه اسرائیل وجود ندارد

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین عنوان داشت که هیچ ضمانتی برای تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای که طرف فلسطینی به شورای امنیت ارائه می‌دهد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند که مسئولان فلسطینی در حال آماده سازی پیش نویس قطعنامه‌ای برای شورای امنیت این سازمان با هدف پایان بخشیدن به اشغالگری‌های اسرائیل هستند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز نشست رهبران فلسطینی در رام الله عنوان داشت که هیچ ضمانتی مبنی بر اینکه شورای امنیت با این پیش نویس مواقف کند وجود ندارد.

در حال حاضر رهبران فلسطینی رایزنی‌های غیر رسمی را در خصوص آماده سازی این پیش نویس با گروه عربی در مجمع عمومی سازمان ملل و برخی از کشورهای عض شورای امنیت انجام می‌دهند به طوریکه این گروه عربی پیشتر موافقت خود را با ارائه این پیش نویس به شورای امنیت اعلام کرده بود.قرار است اردن به عنوان نماینده این گروه پیش نویس مذکور را به شورای امنیت طی سه هفته ارائه دهد.

عباس هم‌چنین تاکید کرد که فشارهایی بر طرف فلسطینی برای عدم ارائه پیش نویس مذکور به شورای امنیت وارد می‌آید.

این پیش نویس در برگیرنده ضرورت دستیابی به راهکاری عادلانه برای قرار دادن قدس به عنوان پایتخت دو کشور و حل عادلانه مشکل آوارگان فلسطینی بر اساس قطعنامه شماره 149 وهم‌چنین حمایت از غیر نظامیان فلسطینی در تمام اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی است.

انتهای پیام

کد N526625

وبگردی