آفتاب

14 کشته و مجروح در حمله انتحاری به اتوبوس ارتش افغانستان در کابل

14 کشته و مجروح در حمله انتحاری به اتوبوس ارتش افغانستان در کابل

حمله انتحاری به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش افغانستان در پایتخت این کشور 4 کشته و 10 مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، بر اثر حمله ای انتحاری به یک اتوبوس ارتش افغانستان در جنوب غرب کابل دست کم 4 نفر کشته شدند. در این حمله که در ساعات اولیه بامداد امروز رخ داد دست کم 10 نفر مجروح شدند. این سومین حمله انتحاری به خودروهای نظامی افغانستان در دو روز گذشته به شمار می رود.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با اعلام این مطلب در صفحه توییتر خود نوشت: یک عامل انتحاری جلیقه انفجاری خود را در مقابل یک اتوبوس ارتش در منطقه دارالامان کابل منفجر کرد که در پی آن 4 نفر کشته و 10 نفر مجروح شدند.

در همین حال شبه نظامیان طالبان مسئولیت حملات انتحاری علیه خودروهای ارتش افغانستان را به عهده گرفتند. در این رابطه "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی طالبان طی تماس با یک رسانه محلی اعلام کرد اتوبوس مذکور زمانی که مورد حمله قرار گرفته حامل 30 افسر ارتش بوده است. روز گذشته نیز در دو حمله مشابه به اتوبوس های ارتش در شمال و غرب کابل 8 نفر از جمله 7 نظامی افغان کشته و 21 نفر دیگر مجروح شدند.

گفتنی است شبه نظامیان طالبان به دنبال امضای پیمان امنیتی دولت افغانستان با آمریکا که دو روز پیش انجام گرفت، به حملات خود علیه کابل شدت بخشیده اند.

کد N526619

وبگردی