آفتاب
فرمانده ارشد آمریكایی:| 210349

عناصر داعش در افغانستان حضور ندارند

عناصر داعش در افغانستان حضور ندارند

فرمانده کل نیروهای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان، در نخستین مصاحبه خود از زمان تصدی این سمت در ماه گذشته میلادی، گفته است که «اطلاعات معتبری» در دست نیست که نشان دهد نفرات داعش در افغانستان نیز فعالیت دارند.

یک فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان تاكید كرد كه حضور شبه‌نظامیان داعش در این کشور قابل تایید نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جان كمپل» فرمانده کل نیروهای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان، در نخستین مصاحبه خود از زمان تصدی این سمت در ماه گذشته میلادی، گفته است که «اطلاعات معتبری» در دست نیست که نشان دهد نفرات داعش در افغانستان نیز فعالیت دارند.

هفته گذشته درگیری سنگینی در غزنی، واقع در جنوب کابل روی داد و در پی آن، گزارش‌هایی مبنی بر این‌که شبه‌نظامیان مسلح گروهی از غیرنظامیان را گردن زده‌اند، منتشر شد.

در ماه های اخیر، گردن زدن افراد با گروه داعش در عراق و سوریه مرتبط بوده است. در چند مورد، این گروه از بریدن سر اتباع خارجی فیلم ویدیوئی هم تهیه كرده و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

ژنرال کمپل گفته است که گزارش‌های مربوط به گردن زدن و سر بریدن در غزنی «مبالغه‌آمیز» بوده است.

وی در عین حال تاکید كرده است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی مراقب اوضاع در افغانستان بوده و درباره نفوذ داعش در این کشور کاملا هوشیار هستند.

بر اساس این گزارش، این فرمانده آمریکایی از آغاز فعالیت رئیس‌جمهوری جدید افغانستان و اقدام سریع وی در امضای پیمان امنیتی بین این کشور با آمریکا و ناتو نیز ابراز خرسندی کرده است.

 

کد N526480

وبگردی