آفتاب
دبیر شورای سیاستگذاری خبر داد:

20 کشور اسلامی دانشمندان خود را کاندید جایزه مصطفی(ص) کردند

20 کشور اسلامی دانشمندان خود را کاندید جایزه مصطفی(ص) کردند

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم(ص)اعلام کرد: وی عنوان کرد: مطرح کردن جایزه مصطفی(ص) در کشورها با استقبال خوبی روبرو بوده است چرا که بیش از 20 کشور اسلامی دانشمندان خود را برای کاندید شدن جایزه مصطفی(ص) معرفی کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفاری نیا عضو شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) در  نشست خبری اعضای شورای سیاستگذاری این جایزه گفت: در این جلسه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه از 8 ماه گذشته ارائه شد که اهم آنها شناسایی بیش از 300 نهاد بین المللی و تعامل با بیش از 20 نهاد نامزد کننده کشورهای اسلامی، معرفی به کشورهای اسلامی و ایجاد بانک اطلاعات اسلامی از دانشمندان برجسته برای 550 نفر بوده است.

صفاری نیا در ادامه گفت: همچنین نتیجه 10 جلسه کارگروه علمی و 23 جلسه کمیته های مقدماتی داوری ارائه شد.

وی با بیان اینکه امسال برای اهدای جایزه مصطفی(ص) طبق آیین نامه پیش می رویم اظهار داشت: دو مصوبه ای که قرار بود به آیین نامه جایزه مصطفی(ص) اضافه شود اضافه نمی شود و تغییرات آیین نامه در سالهای آینده اتفاق می افتد.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم(ص) افزود: در خصوص اضافه کردن مصوبه «انتخاب دانشمندان در حوزه علوم انسانی» توضیح داد : شورای عالی انقلاب فرهنگی جایزه ای به نام امام خمینی(ره) برای افراد برگزیده در حوزه علوم انسانی مطرح کرده است و به همین دلیل جزء مصوبات جایزه مصطفی(ص) قرار نگرفت.

وی عنوان کرد: مطرح کردن جایزه مصطفی(ص) در کشورها با استقبال خوبی روبرو بوده است چرا که بیش از 20 کشور اسلامی دانشمندان خود را برای کاندید شدن جایزه مصطفی(ص) معرفی کرده اند.

صفاری نیا افزود: در سایر کشورها هم حدود 20 مرکز دانشگاهی در کشورهای غیر اسلامی با جایزه مصطفی (ص) در ارتباط هستند.

کد N526440

وبگردی