آفتاب

تعطیلی یک میدان نفتی دیگر به دست معترضان لیبیایی

تعطیلی یک میدان نفتی دیگر به دست معترضان لیبیایی

یک مقام امنیتی لیبیایی گفت: معترضانی که میدان نفتی"ابوالطفل" لیبی را تعطیل کرده‌ بودند، یک میدان نفتی دیگر را نیز تعطیل و یک جاده را مسدود کرده و یک هواپیمای شرکت نفت لیبی را در اختیار خود گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، افراد محلی از یک سال قبل میدان نفتی ابوالطفل را که یک پروژه مشترک بین شرکت ملی نفت لیبی و شرکت ایتالیایی اِنی است تعطیل کرده‌ و خواستار فرصتهای شغلی برای خود هستند.

موج اعتراضات در بنادر و میادین نفتی لیبی که از ژوئیه 2013 آغاز شده بود فروکش کرده ولی میدان ابوالطفل در شهر جالو در منطقه ناآرام شرق لیبی همچنان تعطیل است.

علاوه بر میدان ابوالطفل که ظرفیت تولید روزانه 60 هزار بشکه را دارد، معترضان میدان نفتی جالو59 در نزدیکی میدان ابوالطفل را که زیرمجموعه شرکت نفت"الواحه" است، تعطیل کرده اند.

معترضان همچنین یک هواپیمای شرکت الواحه را در اختیار گرفته و باند پرواز و جاده منتهی به شهر اجدابیا نزدیک بندر نفتی الزویتینه را نیز مسدود کرده اند.

میدان ابوالطفل با خطوط لوله به بندر الزویتینه متصل شده است. بندر الزویتینه در غرب بنغازی همچنان تعطیل است و کارگران خواستار تغییر مدیران شرکتی که این بندر را اداره می‌کند هستند.

به گفته یک مقام امنیتی لیبیایی، معترضان در میدان نفتی ابوالطفل همچنین کامیونهای حامل سوخت را که راهی منطقه السریر بودند متوقف کرده و به 65 راننده کامیون مصری اجازه ترک منطقه را ندادند.

انتهای پیام

کد N526297

وبگردی