آفتاب

انتقاد رئیس‌جمهوری فیلیپین از سازمان ملل برای امتناع از مسلح کردن نیروها

انتقاد رئیس‌جمهوری فیلیپین از سازمان ملل برای امتناع از مسلح کردن نیروها

رئیس‌جمهوری فیلیپین امروز (چهارشنبه) از سازمان ملل به خاطر امتناعش از مسلح کردن هرچه بهتر نیروهای حافظ صلح فیلیپین در بلندی‌های جولان انتقاد کرد و گفت، این اقدام باعث غیرممکن شدن ماموریت آنها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنینو آکویینو، رئیس‌جمهوری فیلیپین گفت، امتناع سازمان ملل از برآورده کردن درخواستش برای واگذاری سلاح‌های بیشتر به این نیروهای حافظ صلح باعث شد که آنها در اوت سال‌ جاری میلادی که مورد حمله و محاصره مخالفان سوری مرتبط با القاعده قرار بگیرند و بیخود و بی‌جهت در معرض خطر قرار بگیرند.

وی در جریان مراسمی در کاخ ریاست‌جمهوری برای اعطای مدال به نیروهای نظامی مستقر در بلندی‌های جولان افزود: نیروهای ما نمی‌توانند بخشی از وضعیتی باشند که ماموریت‌شان غیرممکن یا نامشخص است.

فیلیپین، یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان آسیایی نیروهای حافظ صلح ماه گذشته میلادی یگان 344 تنی خود در بلندی‌های جولان را به خاطر وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی در این منطقه خارج کرد.

این مسأله پس از آن صورت گرفت که چندین تن از این نیروهای حافظ صلح در یک بن‌بست چهار روزه با شورشیان مرتبط با القاعده گرفتار شده بودند.

این شورشیان همچنین 45 تن از نیروهای حافظ صلح فیجی را ربوده و خلع سلاح کردند و سپس بدون وارد کردن صدمه‌ای به آن‌ها، آزادشان کردند.

آکویینو گفت: درخواست ما برای واگذاری سلاح‌های بیشتر رد شد و نگرانی‌های ما زمانی شدت یافت که این بن‌بست چهار روزه رخ داد. من مجدداً می‌پرسم: واقعاً ماموریت ما در ارتفاعات جولان چیست؟ ما سوریه و اسرائیل را از یکدیگر جدا می‌کنیم و سپس این شورشیان وارد صحنه می‌شوند.

وی افزود: تصمیم درباره اینکه آیا نیروها مجدداً در بلندی‌های جولان مستقر شوند یا خیر به تحقیقات سازمان ملل درخصوص این بن‌بست بستگی دارد. ما منتظر تحقیقات سازمان ملل درخصوص این رویداد می‌مانیم و این تحقیقات اساس تصمیم‌گیری ما برای اینکه به جامعه جهانی کمک کنیم یا خیر خواهد بود.

آکویینو به آلبرت دل روساریو، وزیر امور خارجه فیلیپین دستور داده تا با بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل دیدار کرده و درباره این تحقیقات مذاکره کند.

انتهای پیام

کد N526217

وبگردی