آفتاب
بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون-کره‌جنوبی؛

رویای چهارمی گوانگژو بر باد رفت/کاروان‌ایران به پنجمی‌آسیا بسنده می‌کند

رویای چهارمی گوانگژو بر باد رفت/کاروان‌ایران به پنجمی‌آسیا بسنده می‌کند

با وجود اینکه تیم کشورمان با یک پله سقوط دراین دوره مکان پنجم را به خود اختصاص خواهد داد ولی باید همین جایگاه را هم برای کاروان 282 نفره کشورمان ارزشمند و قابل تقدیر خواهدبود.

با اتفاقات روز یازدهم بازی‌های آسیایی اینچئون به نظر می‌رسد رویای قرار گرفتن ایران در رده چهارم بازی‌های آسیایی را باید بر باد رفته دانست و کاروان‌کشورمان با احتمال‌قریب به یقین با رده پنجمی به کار خود در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی پایان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با از دست رفتن 4 مدال‌طلای کشتی‌فرنگی و مدال‌هایی که قزاقستان رقیب‌اصلی ایران در رشته های واترپلو، دوومیدانی و کشتی‌فرنگی و...  بدست آورد با 20 مدال‌طلا و در فاصله 3 روز به پایان مسابقات جایگاه خود را در رده چهارم تثبیت کرد و به نظر نمی‌رسد کشورمان بتواند در روزهای باقی‌مانده عقب‌ماندگی مدالی خود را جبران کند.

قزاق‌ها در بازی‌های‌آسیایی گوانگژو با 18طلا، 23نقره و 38برنز با مجموع 79مدال پایین‌تر از کشورمان در رده پنجم ایستادند، اما در این دوره از مسابقات قزاق‌ها خیز قابل توجهی در مدال‌آوری داشتند و تاکنون با 20 مدال طلا کارنامه بهتری داشتند.

با وجود اینکه تیم کشورمان با یک پله سقوط در این دوره مکان پنجم را به خود اختصاص خواهد داد، ولی باید همین جایگاه را هم برای کاروان 282 نفره کشورمان ارزشمند و قابل تقدیر خواهدبود.

افت یک  پله‌ای کشورمان در اینچئون دلایل و عوامل بسیاری داشت که می‌توان به وضعیت اقتصادی و کاهش اعتبارات‌ورزش کشور، تاخیر در انتخاب وزیر ورزش و بلاتکلیفی دستگاه‌ورزش کشور، تاخیر 2 ساله در برگزاری انتخابات کمیته‌ملی‌المپیک، اعمل نفوذ  کره‌ای‌ها در داوری و ناداوری‌ها نسبت به رشته‌هایی نظیر کشتی و تکواندو باعث شد رنگ چند مدال‌طلای کشورمان تغییر کند و کشورمان از رقابت برای چهارمی آسیا باز بماند.

 

 

کد N526138

وبگردی