آفتاب
انواری:

قوانین مغایر با اقتصاد مقاومتی اصلاح شود

قوانین مغایر با اقتصاد مقاومتی اصلاح شود

بیرجند- خبرگزاری مهر: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه تسهیلاتی که بانک‌ها با نرخ بالا ارائه می‌دهند در جهت کمک به محرومان نیست بلکه سبب ایجاد فاصله‌های طبقاتی می‌شود، گفت: هر قانونی که با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد باید اصلاح شود .

به گزارش خبرنگار مهر، حسین انواری ظهر دوشنبه در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی اظهارکرد: می توان بسیاری از بزهکاری‌ها در جامعه را با ایجاد اشتغال حل کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اشتغال های کوچک و خانگی یکی از راه‌های برون‌رفت مشکلات خانواده‎ ‌ها است، افزود: محور نگاه ما به تمامی فعالیت هایی که در کمیته امداد انجام می شود محرومیت زدایی است.

 وی با اشاره به اینکه باید روحیه کار و تلاش در سالمندان ایجاد شود، افزود: امید و نشاط هر فرد در ارتباط با کار اوست.

انواری یکی از راهکارهای برون رفت از معضل بیکاری را ایجاد اشتغال خانگی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 17 هزار بیکار در خراسان جنوبی وجود دارد که باید برای این افراد راهکار ارائه داد.

تسهیلات با نرخ بالا بانک ها باعث افزایش فاصله طبقاتی می شود

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی نظام، مردم سالاری دینی است، بیان کرد: یکی از اهداف اصلی کشور حضور مردم در اقتصاد کشور و کمک به این حوزه است.

وی تاکید کرد: مدیران بانکها باید با مدیریت جهادی و انقلابی و استفاده از نبوغ فکری خود، راه حلی پیدا کنند که از طریق آن بتوان در خدمت محرومان و ایجاد فرصت شغلی تلاش کنند.

انواری با تأکید بر اینکه در تمامی بخش‌هایی که کار می ‍‌‌کنیم باید پیوست محرومین در کارهایمان وجود داشته باشد، گفت: محرومیت‌زدایی تنها منابع اعتباری نمی خواهد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال با توجه به منابعی که در این استان وجود دارد غیرممکن است، افزود: برخی زمان ها تصمیمات نادرست سبب می شود که نتوانیم به درستی از منابع استفاده کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)ادامه داد: تسهیلاتی که بانک‌ها با نرخ بالا ارائه می‌دهند در جهت کمک به محرومان نیست بلکه سبب ایجاد فاصله‌های طبقاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: هر قانونی که با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد باید اصلاح شود که این نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه یک میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زیر پوشش این نهاد هستند، افزود: در حال حاضر یک‌ میلیون و 500 هزار سالمند و 100 هزار دانشجو از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

20 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد تعهد شده است

وی با بیان اینکه مسئولان و مدیران خراسان جنوبی باید قابلیت‌ها و امکانات این استان را شناسایی و اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهند.

انواری با اشاره به اینکه باید زمینه های ایجاد اشتغال خانگی برای محرومین و مددجویان تحت پوشش این نهاد فراهم شود، اظهار داشت: با ایجاد اشتغال، بسیاری از بزهکاری ها و مشکلات جامعه بالاخص در بخش محرومان رفع می شود.

وی ادامه داد: برخی از قوانین در بانکها و یا سایر نهادها مانع از اعطای تسهیلات به محرومان شود که باید نسبت به رفع این قوانین اقدام شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امسال تصمیم گرفته ایم که از اعتبارات داخلی کمیته امداد در زمینه اشتغال مددجویان هزینه کنیم، بیان کرد: در سال جاری مجلس نیز دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغال زایی کمیته امداد مصوب کرده است.

وی بیان کرد: توجه به اشتغال در دستور کار جدی کمیته امداد قرار دارد و در سال جاری این نهاد 20 هزار فرصت شغلی را تعهد کرده است.

انواری در پایان یادآور شد: ظرفیت های زیادی در خانواده کمیته امداد وجود دارد که باید شناسایی شود.

کد N526133

وبگردی