آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

طراحی وب سایت «میهمان داریم» به شیوه تک‌صفحه و مینیمال

طراحی وب سایت «میهمان داریم» به شیوه تک‌صفحه و مینیمال

حمیدرضا پورنصیری طراح وب سایت فیلم سینمایی «میهمان داریم» با اشاره به طراحی این وب سایت به شیوه ای ساده و مینیمال عنوان کرد در چنین طراحی هایی همه چیز باید در خدمت معرفی اثر باشد تا مخاطب گیج نشود.

حمیدرضا پورنصیری طراح سایت فیلم سینمایی «میهمان داریم» درباره ویژگی های این وب سایت به خبرنگار مهر گفت: طراحی وب سایت این فیلم به شیوه Single Page انجام شده است به این معنی که همه اطلاعات در مورد فیلم در یک صفحه قابل مشاهده است. این شیوه طراحی وب سایت مدتی است که باب شده و این امکان را به مخاطب می دهد که راحت‌تر با اطلاعات مورد نیازش روبرو شود.

وی افزود: این سایت با تکنولوژی HDLM5 اجرا شده و طراحی آن نیز به شکلی مینیمال و ساده انجام گرفته است. رویدادها، خلاصه داستان، گالری تصاویر، پشت صحنه و... بخش های مختلف این سایت هستند که بخش رویدادهای مرتبط با فیلم مرتب به روز می شود.

پورنصیری درباره سابقه فعالیت چند ساله اش در این زمینه توضیح داد: حدود 10 - 12 سال است که کار طراحی وب می کنم و تا به حال بیش از 100 وب سایت را طراحی کرده ام که برخی از آنها وب سایت های فیلم های سینمایی و یا وب سایت شخصی هنرمندان بوده است. طراحی وب سایت های فیلم های «تنهای تنهای تنها»، «سعادت آباد» و «چه کسی امیر را کشت»، سایت خانه سینما، سایت شخصی مازیار میری و مهدی کرم پور و همچنین سایت فرهنگی تهرانر که متعلق به خودم است و رویدادهای فرهنگی شهر تهران را معرفی می کند از جمله نمونه کارهایم در این زمینه محسوب می شود.

این طراح رسانه های دیجیتالی درباره ویژگی هایی که طراحی وب سایت یک فیلم باید داشته باشد، گفت: در طراحی یک وب سایت نکته مهم این است که ابتدا بدانیم این طراحی برای چه چیزی و با چه محتوایی باید انجام شود. در طراحی وب سایت یک اثر سینمایی همه چیز باید در خدمت فیلم باشد نه اینکه بخواهیم طراحی سایت و طراح را به رخ بیننده بکشیم.

وی یادآور شد: اگر نمونه های خارجی این وب سایت ها را هم ببینیم، متوجه می شویم عکسهای یک فیلم جذاب ترین بخش این وب سایت ها هستند بنابراین ما نیز تلاش کردیم در طراحی سایت «میهمان داریم» از این ویژگی جذاب استفاده بیشتری کنیم. تلاش شده در این وب سایت بخش های مختلف به راحتی در اختیار مخاطب قرار گیرد تا بیننده وقتی وارد سایت می شود گیج نشده و با فضایی ساده و مینیمال روبرو شود.

فیلم سینمایی «میهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور بعد از فیلم «آرایش غلیظ» در گروه سینمایی استقلال اکران می شود.

کد N525803

وبگردی