آفتاب
مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری خراسان:

حضور مراکز علمی در هفدهمین نمایشگاه ماشین‌های اداری مشهد کمرنگ بود

حضور مراکز علمی در هفدهمین نمایشگاه ماشین‌های اداری مشهد کمرنگ بود

مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کامپیوتر و ماشین‌های اداری در مشهد گفت: مراکز علمی حضور کمرنگی در نمایشگاه کامپیوتر مشهد داشتند.

علی جاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، برگزاری نمایشگاه‌های علمی و تجاری را زمینه‌ای مناسب برای شرکت‌های بزرگ جهت تقویت برند و افزایش مشتریان و نیز کسب و کارهای کوچک و نوپا و استارتاپ‌ها، معرفی و ارائه دستاوردها، ایجاد ارتباطات تجاری، شناسایی رقبا، یافتن ایده‌های جدید و اخذ بازخورد از مشتریان بالقوه دانست.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه کامپیوتر و ماشین‌های اداری مشهد، تغییر تاریخ برگزاری آن را حرکتی مناسب برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و رونق بخشیدن به این نمایشگاه توصیف کرد و افزود: در این دوره علی‌رغم افزایش فضای تحت پوشش نمایشگاهی، شاهد کاهشی چشمگیر در کیفیت محتوای ارائه شده توسط شرکت کنندگان بودیم.

جاهدی سهم خدمات و سرویس‌های جدید حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها را به نسبت سخت افزار و زیرساخت، بسیار اندک دانست و و اظهار امیدواری کرد با رونق کسب و کارهای این حوزه و فضای اقتصادی منطقه، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بهتری در مشهد به عنوان قطب فناوری اطلاعات کشور باشیم.

مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری خراسان، نبود سمینارهای علمی و آموزشی و نشست‌های تخصصی و حضور کمرنگ مراکز علمی و آموزشی و تخصصی را به عنوان یکی از کمبودهای این دوره از نمایشگاه بیان و تصریح کرد: هدف از حضور در این نمایشگاه معرفی بیشتر خدمات ارزشمند قابل ارائه به تیم‌ها و کسب و کارهای نوپا و نوآور توسط مرکز رشد فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری به عنوان مرجع علمی و تخصصی و ایجاد و رشد کسب و کارهای دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات استان بود.

وی بیان کرد: معرفی دستاوردها و توانمندی‌های بیش از 80 شرکت فناور عضو این مرکز رشد همانند ربات هوشمند شست‌وشوگر ویژه نرده‌های معابر شهری، بازی‌های رایانه ای و تحت موبایل نیما، سامانه هوشمند کنترل تردد، ... از دیگر اهداف این حضور است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتبارات و معافیت‌های بسیار مناسب، استفاده از ظرفیت قانون مترقی حمایت از شرکتهای دانش بنیان را به شرکتهای فعال حوزه فناوری اطلاعات استان توصیه کرد و افزود: این حمایت می‌تواند در مسیر رشد و توسعه کسب و کار موثری باشد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و ماشینهای اداری از چهارم مهر تا امروز، نهم مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی مشهد دایر است.

انتهای پیام

کد N525663

وبگردی