آفتاب

پورقیومی: مقابله آمریکا با داعش توطئه‌ای برای استمرار سلطه در منطقه است

پورقیومی: مقابله آمریکا با داعش توطئه‌ای برای استمرار سلطه در منطقه است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروز کشور ایران به برکت دفاع مقدس در کانون قدرت‌های جهان قرار گرفته است و تمام صاحب‌نظران دنیا نیز به این موضوع اذعان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، پورقیومی در نشستی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان برگزار شد، افزود: هشت سال دفاع مقدس زمینه‎هایی ایجاد کرد که نظام جمهوری اسلامی در زمینه‎های گوناگون رشد کند و در کانون قدرت‎های جهان قرار بگیرد.

او اظهار کرد: جنگ امر پسندیده‎ای نیست اما زمانی که در قالب دفاع مقدس ظهور پیدا می‎کند، به تعبیر رهبر معظم انقلاب مفهوم گنج پیدا می‎کند؛ زیرا پیامدها و آثار آن مانند گنج است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: دفاع مقدس از آن جهت ارزشمند است که می‎بینیم بیش از 30 کشور قدرتمند دنیا به یک انقلاب نوپای دارای توان نظامی پایین حمله می‎کنند و همین انقلاب نوپا با مقاومتی بی‎نظیر آن‌ها را شکست می‎دهد.

پورقیومی اضافه کرد: امروز ایران جزو هشت کشور دارای قدرت تولید موشک برد بلند، هفتمین قدرت برتر دریایی جهان، جزو قدرت‎های برتر تجهیزات زیردریایی، سیزدهمین کشور در طراحی ناوشکن، جزو قدرت‎های برتر تولید پهپادهای رادارگریز و جزو قدرت‎های برتر در تولید ماهواره و پرتاپ آن به فضا است.

وی گفت: آثار دفاع مقدس در عرصه‎های علم و تکنولوژی، امنیتی و نظامی، فرهنگی و اجتماعی و زمینه‎های مختلف گویای پیوند دینی و الهی دفاع ملت ایران است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به فعالیت تروریست‎های تکفیری و داعش در منطقه، افزود: داعش و سلفی‎ها تنها شیعیان را تکفیر نمی‎کنند؛ بلکه بسیاری از اهل سنت، مالکی‌ها، شافعی‌ها و حنفی‌ها را نیز تکفیری و کافر می‎دانند.

پورقیومی با اشاره به این که بیش از یک میلیارد جمعیت مسلمان در جهان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به جمعیت کم گروه‎های افراطی مانند داعش و سلفی و تکفیری، در صورت اتحاد مسلمانان در جهان این گروه‎های افراطی که اکنون جهان اسلام متاثر از دیدگاه‎های افراطی آن‌ها است از بین می‎روند.

او با بیان این که داعش با وجود جنایت‎ها و خشونت‎های خود در منطقه تاکنون توفیق چندانی پیدا نکرده است، تصریح کرد: داعش در جاهایی که حس می‎کند شیعیان مقاومت می‎کنند به سمت آن‌ها نمی‎رود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: فعالیت‎ها و اقدامات داعش و سلفی را نباید به حساب اهل سنت نوشت و این‌ها را باید جدا از هم دانست.

پورقیومی گفت: اگر هوشیار نباشیم و به تعبیر رهبر انقلاب دشمن را اشتباه بگیریم، فضا برای تکفیری‎ها فراهم می‎شود و نتیجه‎اش فقط و فقط برای دشمن مشترک است که از آن بهره‎برداری کند.

وی با اشاره به ائتلاف آمریکا برای مبارزه با داعش افزود: مقابله آمریکا با داعش توطئه پیچیده‎ای برای استمرار سلطه استکبار در منطقه است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که ائتلاف جهانی مقابله با داعش نشان داد که داعش زاییده خود آمریکا است، اظهار کرد: آمریکا از مقابله با داعش همان هدفی را دنبال می‎کند که در به وجود آوردن آن دنبال می‎کرد.

پورقیومی تصریح کرد: در اینکه داعش زاییده برنامه آمریکایی است شکی نیست و استفاده از سلاح‎های آمریکایی یا درمان مجروحان داعش در اسراییل گویای این واقعیت است.

انتهای پیام

کد N525626

وبگردی