آفتاب
لاریجانی:

سپاه یکی از قدرتمندترین بخش‌های نظامی در خاورمیانه است

سپاه یکی از قدرتمندترین بخش‌های نظامی در خاورمیانه است

رئیس مجلس شورای اسلامی سپاه را یکی از قدرتمندترین بخش‌های نظامی در خاورمیانه دانست و اظهار کرد: ارتش نیز قدرت بسیار برازنده‌ای در منطقه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در اختتامیه پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: مفتخرم که امروز در این محفل نورانی که موضوع آن دفاع مقدس است حضور پیدا کردم.

وی با تقدیر از نهادهایی همچون سپاه و بسیج تصریح کرد: انصافا در این چند سال روند صعودی و مثبتی در تدوین آثار دفاع مقدس از نظر کیفیت و کمیت مشاهده می‌شود.

رئیس قوه مقننه همچنین با تأکید بر مطالعه و تحلیل آثار دفاع مقدس و خاطرات این بخش، تصریح کرد: برخی از اموری که جزو خاطرات هستند هرچند مانند اسناد سندیت ندارند، اما زوایا و اضلاع دفاع مقدس را به خوبی نشان می‌دهند.

لاریجانی با اشاره به چاپ و ترجمه برخی آثار مربوط به دفاع مقدس در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: مطالعه آثار چاپ شده در خارج از کشور می‌تواند ابعاد حمله عراقی‌ها به ایران را نشان دهد؛ این که به چه دلیلی هم صورت گرفته، چه انگیزه‌ای پشت آن بوده و چه کسانی به آنها کمک کردند.

رئیس مجلس همچنین کتاب رفیق ساوایی مسئول اطلاعات ارتش عراق را کتاب مناسبی در این زمینه دانست و گفت: در این کتاب‌ها نکات مهمی از منظر خودشان وجود دارد که چرا جنگ آغاز شد و صدام چه ویژگی‌هایی داشت و در این کتاب اشاره شده که صدام بسیار به جادو و جنبل علاقه داشته است که این نشانه‌ای از فقر فرهنگی آنها می‌باشد.

ادامه دارد

کد N525508

وبگردی