آفتاب

خنثی سازی طرح فراری دادن زندانیان القاعده در اوگاندا

خنثی سازی طرح فراری دادن زندانیان القاعده در اوگاندا

دولت اوگاندا از رهگیری ارتباطات میان شبه‌نظامیان این کشور شرق آفریقا و گروه‌های القاعده در شمال آفریقا خبر داد که نشان می‌دهد این شبه‌نظامیان برای حمله به زندان کامپالا درخواست کمک کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جزئیات این توطئه یک هفته پس از آن فاش شد که 10 عضو شبه‌نظامیان وابسته به القاعده، الشباب سومالی، پس از دادگاهی شدن به جرم اتهامات مرتبط با تروریسم به زندان برگردانده شدند.

ژنرال کیل کاییهورا، رئیس پلیس اوگاندا گفت: بازرسان ارتباطاتی میان نیروهای دموکراتیک متحد (ADF) که از گروه‌های شبه‌نظامی اوگاندا است و نیز الشباب و القاعده در مغرب اسلامی کشف کردند. وی گفت: ما تمامی حامیان این تروریست‌های زندانی و آن افرادی که به القاعده در مغرب برای حمله به زندان لوزیرا و نجات آنها نامه نوشتند، شناسایی کردیم و بیشترین مدت حبس برای آنها در نظر گرفته شد.

وی افزود: سطح هوشیاری در میان مردم باید بالا برود و ما باید مردم را از وجود این نوع تهدیدها آگاه کنیم.

پلیس اوگاندا اخیرا در تاریخ 13 سپتامبر مواد انفجاری در پایتخت کشف کرد که چند ساعت پس از آن بود که سفارت آمریکا به شهروندانش هشدار داد تا در منزل باقی بمانند چراکه هراس از حمله‌ای قریب‌الوقوع وجود دارد. اوگاندا کشوری است که بیشترین حضور را در میان نیروهای اتحادیه آفریقا دارد که در سومالی می‌جنگند و اغلب هدف حملات شبه‌نظامیان الشباب قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N525494

وبگردی