آفتاب

ایران وارد بازی مضحک ائتلاف علیه سوریه نمی‌شود

ایران وارد بازی مضحک ائتلاف علیه سوریه نمی‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: به هیچ وجه وارد بازی مضحک و نمایشی ائتلاف علیه سوریه نمی شویم و به شدت مخالف دخالت بیگانگان در امور منطقه هستیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق، امیردریابان علی شمخانی این مطلب را در نشست مطبوعاتی که در پایان سفر یک روزه اش به سوریه در سفارت کشورمان برگزار شد، بیان کرد و افزود،"الان ،غربی ها، بذر تروریسمی را که پیش از این کاشتند، درو می کنند".

وی اضافه کرد: قبل از هر چیز ، ائتلاف علیه داعش باید پرسشهائی را از قبیل اینکه داعش کیست؟ نیروهایش را از کجا تامین می کند؟، چه کشورهائی از آن حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، پاسخ دهد؟.

شمخانی افزود: آنچه که اکنون کشورهای عضو ائتلاف انجام می دهند، برای رفع شرم از خودشان هست که از داعش حمایت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه حامیان داعش هم پیمانان منطقه ای آمریکا و غرب هستند، هشدارداد : حملات ائتلاف علیه سوریه برای تثبیت امنیت و استقرار منطقه نیست بلکه تنها یک "اقدام ابتر" و بهانه ای برای بسط قدرت و هیمنه کشورهای حامی تروریسم در منطقه است؛ ائتلاف، اقدامی با اهداف تبلیغاتی و به منظور متزلزل کردن اراده مردم در مسیر مبارزه علیه تروریسم است.

این مقام ارشد کشورمان گفت، سالهاست که در کشورمان و در منطقه با تروریسم درگیریم و متاسفانه غرب هیچ تحرکی از خود نشان نداد، اما پس از رویدادهای یازده سپتامبر 2001، غرب به خاطر اینکه منافعش به خطر افتاده ، دست بکار شده است.

شمخانی همچنین رژیم صهیونیستی را مهمترین پایگاه تولید تروریسم در منطقه یاد کرد و اظهارداشت : مبارزه با تروریسم مسئله پیچیده ای نیست و کسانی که درصدد مبارزه با تروریسم هستند، باید نوک پیکان را متوجه این رژیم کنند.

امیر دریابان علی شمخانی تصریح کرد: کشورهای فرامنطقه ای حق ندارند، مدعی مبارزه علیه تروریسم شوند، تروریسمی که خود در منطقه ایجاد کردند؛ مردم منطقه در کنار یکدیگر علیه تروریسم مبارزه خواهند کرد و آینده منطقه را رقم خواهند زد.

این مقام ارشد کشورمان با اشاره به اینکه ائتلاف به سرکردگی آمریکا هیچ مشروعیت قانونی ندارد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حملات هوائی این ائتلاف را نقض حاکمیت سوریه می داند و هرگز با آن همراهی نخواهد کرد.

وی در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران درصورت حمله ائتلاف علیه مراکز ارتش سوریه یا ایجاد منطقه ممنوعه در شمال این کشور تصریح کرد : همانطوری که ایران در سه سال و نیم گذشته از سوریه حمایت کرده است این روند را با قدرت ادامه خواهیم داد.

شمخانی حمله زمینی کشورهای عضو ائتلاف به خاک سوریه را بعید دانست و گفت: چرا که آنها در چنین تجربه ای در عراق و افغانستان شکست خورده بودند؛ مردم منطقه هم این هرج و مرج را نخواهند پذیرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین در خصوص دیدارهایش با مقامات سوری افزود: دیدار مفصلی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه داشتم که در جریان آن دیدگاه های مشترک دو طرف در قبال تحولات منطقه و احتمالات آینده متجلی شد.

حمایت ایران از مقاومت در فلسطین در هیچ شرایط تغییر نمی کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از رزمندگان مقاومت در فلسطین، در هیچ شرایطی تغییر نمی کند، چرا که این مسئله وظیفه ای دینی وتکلیف انسانی است.

امیر دریابان علی شمخانی این مطلب را در دیدار با جمعی از سران گروه های مبارزه فلسطینی از جمله احمد جبریل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، ابواحمد فواد معاون دبیرکل جبهه خلق فلسطین به دبیرکلی احمد سعدات و خالد عبدالمجید سخنگوی ائتلاف جنبش های مقاومت فلسطین بیان کرد.

وی در این دیدار رژیم صهیونیستی را اصلی ترین تهدید جهان اسلام برشمرد و بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با این تهدید فزاینده مورد تاکید قرارداد.

شمخانی گفت: تهدیدهای رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی تروریستی سازمان یافته دولتی نباید تحت الشعاع موضوعات فرعی دیگر قرار گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان از اقدامات برخی کشورها برای توسعه جریان شیعه هراسی هشدار داد و گفت: در حالی که بسیاری از کشورهای سنی مذهب سیاست سکوت و مدارا را در برابر جنایات ضد بشری رژیم صهیوینستی در پیش گرفته اند، ایران شیعه بیشترین حمایت را از مردم مظلوم فلسطین به عمل آورده است.

وی اظهار داشت: تهران پرداخت هزینه سیاسی و امنیتی در قبال حمایت از مقاومت اسلامی را افتخاری برای خود می داند و این مسیر را با قدرت ادامه خواهد داد.

بنابراین گزارش رهبران گروه های مبارزه فلسطینی در ادامه این دیدار، آخرین وضعیت جریان مقاومت فلسطین را تشریح کردند.
کد N525174

وبگردی