آفتاب

اعزام 2300 تفنگدار دریایی آمریکا به خاورمیانه

اعزام 2300 تفنگدار دریایی آمریکا به خاورمیانه

ایسنا نوشت:


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، یگان تفنگداران دریایی آمریکا قصد دارد 2300 نیرو به خاورمیانه اعزام کند تا در یگان جدید واکنش سریع برای بحران‌های منطقه مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر این یگان جدید چندین هواپیما نیز به خاورمیانه اعزام خواهد شد تا در صورت حمله احتمالی سریعاً وارد عمل شوند.

یکی از افسران ارشد یگان نیروی دریایی آمریکا اخیراً گفته بود که نیروهای ضربت جدید برای منطقه خاورمیانه احتمالاً در کویت مستقر خواهند شد.

سخنگوی پنتاگون گفت: ایده تشکیل گروه ضربت در سال 2013 به‌وجود آمد و این پیش از آغاز کمپین حملات هوایی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه بود و به عملیات‌های اخیر در عراق و سوریه ارتباطی ندارد.

به گفته جان کربی، هدف ویژه گروه ضربت هوایی زمینی بخشی از تلاش ارتش آمریکا برای ارتقای توانایی‌های برای مواجه با بحران‌هاست که از جمله شامل تخلیه سفارت می‌شود.

گفته می‌شود که این تصمیم پس از حمله مرگبار به ساختمان دیپلماتیک آمریکا در بنغازی لیبی در سال 2012 اتخاذ شد. یگان نیروی دریایی آمریکا هم‌اکنون چنین یگان ویژه‌ای را در مورون اسپانیا دارد و از آن برای بحران‌های احتمالی در منطقه آفریقا استفاده می‌کند.

52261

کد N525133

وبگردی