آفتاب

وزرای خارجه روسیه و کره‌شمالی در مسکو دیدار می‌کنند

وزرای خارجه روسیه و کره‌شمالی در مسکو دیدار می‌کنند

وزرای خارجه روسیه و کره‌شمالی در دیدار امروز (چهارشنبه) خود درباره همکاری‌های تجاری و اقتصادی و هم‌چنین شرایط حاکم در شبه‌جزیره کره گفت‌و‌گو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، انتظار می‌رود در جریان این دیدار گفت‌و‌گوهای سیاسی و روابط اقتصادی- تجاری بین دو کشور در نظر گرفته شود. وزرای خارجه روسیه و کره‌شمالی به‌ویژه قرار است درباره شرایط موجود در منطقه و برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ تبادل نظر کنند.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به‌طور رسمی اعلام کرد: دو کشور درباره مشکلات بین‌المللی شامل شرایط اوکراین، خاورمیانه و تلاش‌ها برای ایجاد یک شرایط امنیتی جدید در حوزه اقیانوس آرام تبادل نظر خواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه و لی سویونگ، وزیر خارجه کره‌شمالی در اقدامی مشترک قصد دارند تا بنیان‌های معاهدات قانونی را در بخش‌های مختلفی چون فرهنگ، امور بشردوستانه، امور فنی و اقتصادی تجدید کنند.

طرفین روسی و کره‌ای هم‌چنین در اجرای پروژه‌های عظیمی چون پروژه‌های کشتیرانی پیچیده در بندر راجین و هم‌چنین برنامه‌های اجرا شده تحت فرمول «تجهیزات و سرمایه‌گذاری روسی در مقابل مواد معدنی کره‌شمالی» بازنگری می‌کنند.

این اولین سفر وزیر امور خارجه و همکاری‌های خارجی کره‌شمالی به روسیه طی چهار سال گذشته است.

وی پس از مسکو به مناطق آمور و ساخالین و هم‌چنین به مناطق پیرمورسکی و ماریتایم، جایی که قرار است با رهبران دولت‌های منطقه دیدار داشته باشد، سفر می‌کند.

انتهای پیام

کد N524999

وبگردی