آفتاب

خواهر عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون دادگاهی شد

خواهر عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون دادگاهی شد

خواهر 24 ساله مظنون بمب‌گذاری خونین ماراتن بوستون آمریکا در سال 2013 به اتهام تهدید به بمب‌گذاری دادگاهی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "الینا سارنایف" خواهر جوهر و تیمورلنگ سارنایف است که در سال 2013 در جریان ماراتن بوستون واقع در ایالت ماساچوست در شمال شرق آمریکا بمب‌گذاری کردند. تیمورلنگ سارنایف که زمان بمب‌گذاری 26 ساله بود، پس از حمله در تعقیب و گریز با پلیس کشته شد. 30 اتهام نیز علیه جوهر سارنایف که زمان بمب‌گذاری 19 ساله بود، مطرح است و وی احتمالا به اعدام محکوم می‌شود.

حال تهدید تلفنی این خواهر جوان عضو خانواده سارنایف علیه زنی باعث شده است تا دادگاهی شود. سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد، خواهر دو برادر مظنون بمب‌گذاری‌های بوستون‌ روز چهارشنبه هفته گذشته در نیویورک به اتهام تهدید یک زن به فرستادن بمب برای وی، بازداشت و روز سه‌شنبه این هفته دادگاهی شد. این منبع خاطر نشان کرد که الینا سارنایف که ساکن ایالت نیوجرسی در شرق آمریکاست، به اتهام "آزار و اذیت شدید" بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، پلیس اعلام کرد الینا سارنایف چچنی‌تبار تلفنی یک زن ساکن منهتن را تهدید کرد. بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا، وی به این زن گفته بود: من افرادی را می‌شناسم که می‌توانند در محل زندگیت بمب‌ بگذارند.

محاکمه جوهر سارنایف قرار است سوم نوامبر از سرگرفته شود اما وکلایش ابراز امیدواری کردند پرونده او به واشنگتن منتقل شود زیرا تشکیل هیأت منصفه‌ای بی‌طرف در بوستون امکان‌پذیر نیست. این حمله که در نزدیکی خط

الینا سارنایف نیز روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شد و گفت که بی‌گناه است. این دعوا بر سر حق حضانت فرزند با نامزد سابق الینا آغاز شد و وی زنی را که هم‌اکنون نامزد وی شده است، تهدید کرد. الینا می‌گوید که این مرد همسرش است اما پلیس آمریکا در مدارک دادگاه این مرد را به عنوان نامزد سابق الینا معرفی کرده است.

انتهای پیام

کد N524932

وبگردی