آفتاب

اقدام متقابل اوکراین در گشایش پرونده قضایی علیه مقامات روسیه

اقدام متقابل اوکراین در گشایش پرونده قضایی علیه مقامات روسیه

دادستان‌های اوکراین یک نهاد حقوقی در روسیه را به حمایت از جدایی طلبان و «گروه‌های تروریستی» در شرق اوکراین متهم کرده و از گشایش تحقیقات جنایی علیه این نهاد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام مقامات اوکراین ظاهرا به تلافی اقدام روز دوشنبه روسیه در گشایش پرونده‌ای جنایی علیه "گارد ملی و سازمان‌های ملی‌گرا" اوکراین، انجام می‌شود.

مقامات روسیه این سازمان‌ها و رهبران اوکراین را متهم به نسل‌کشی کرده‌اند.

این تحقیقات قضایی از سوی دوطرف باعث افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین شده و آتش‌بس اجرا شده در این کشور از تاریخ 5 سپتامبر را متزلزل می‌کند.

دفتر دادستان کل اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که علیه مقامات "کمیته تحقیقاتی فدراسیون روسیه" اقدام به گشایش یک تحقیقات جنایی کرده است. این سازمان حقوقی روسیه تنها به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور جواب پس می‌دهد.

بیانیه مذکور مقامات روسیه را متهم به مداخله غیرقانونی در کار نهادهای ضابط قانون اوکراین و نیروهای مسلح این کشور کرده است.

در این بیانیه آمده است: این مداخله با هدف کمک به سازمان‌های تروریستی موسوم به جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک به منظور انجام اقدامات مجرمانه آنها و مانع‌تراشی برسر اجرای وظایف مقامات دولتی انجام شده است.

این در حالی است که روز دوشنبه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام قضایی علیه مقامات اوکراین که از نظر این کشور متهم به ارتکاب "نسل‌کشی" علیه شهروندان روس زبان هستند، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N524531

وبگردی