آفتاب

تاکید بر ضرورت ساماندهی دریاچه اوان در کارگروه میراث فرهنگی قزوین

تاکید بر ضرورت ساماندهی دریاچه اوان در کارگروه میراث فرهنگی قزوین

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قزوین گفت: بهره‌مندی از ظرفیت جامعه محلی و مشارکت مردم برای ساماندهی دریاچه اوان امری مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه قزوین، چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با حضور منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، امید علی پارسا معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری، مسعود نصرتی شهردار قزوین، محمد علی حضرتی‌ها مدیر کل میراث فرهنگی و سایران مدیران دستگاه‌های اجرایی عضوکار گروه برگزار شد.

امیدعلی پارسا، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قزوین در خصوص واگذاری فاز اول اجرای طرح ساماندهی دریاچه اوان به ساکنین منطقه و تعاونی‌ها اظهار کرد: یکی از محورهای مهم گردشگری طبیعی استان دریاچه اوان واقع در منطقه الموت است که برای ساماندهی و مدیریت آن باید دستگاه‌های دولتی با حمایت بخش خصوصی و مردم محلی همکاری و مشارکت کنند تا از انحصاری شدن طرح جلوگیری شود.

وی افزود: برای موفقیت در اجرای پروژه و تسریع در روند آن تقویت تعاونی‌های محلی و توانمندسازی مردم بومی امری ضروری به نظر می‌رسد.

پارسا با تاکید بر توسعه مناطق گردشگری با در نظر گرفتن منافع ساکنین این منطقه تصریح کرد: توسعه در هر نقطه‌ای از دنیا با در نظر گرفتن نفع و سود ساکنین آن منطقه معنا می‌یابد و در منطقه اوان نیز باید هر قسمتی از پروژه که دارای سود بیشتر و هزینه کمتری است به ساکنین منطقه و تعاونی‌های محلی سپرده شود تا با اعتماد به جامعه محلی شاهد موفقیت بیشتر و جلوگیری از به وجودآمدن موانع احتمالی در اجرای پروژه باشیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قزوین، در ادامه با اشاره به محدودیت‌های اعتباری دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اضافه کرد: در شرایط کنونی که دولت با محدودیت‌های اعتباری فراوانی روبرو است استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و حرکت به سوی مشارکت مردمی برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام کاملا منطقی بوده و طرح ساماندهی اوان نیز با محوریت مشارکت می‌تواند به انجام برسد.

وی در پایان خواستار تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه برای تقویت تعاونی‌های محلی منطقه شد و ادامه داد: برای اجرایی شدن طرح در راستای استفاده از جامعه محلی می‌توان فاز اول طرح ساماندهی دریاچه اوان را به پروژه‌های کوچک‌تر تقسیم و اولویت اجرای هر بخش را با در نظر گرفتن توانمندی جامعه محلی به مردم واگذار کرد.

انتهای پیام

کد N524506

وبگردی