آفتاب

قابلیت تبدیل حرم شاهچراغ(ع) به مرکز تحقیقات اسلامی

قابلیت تبدیل حرم شاهچراغ(ع) به مرکز تحقیقات اسلامی

نماینده مردم شیراز بر توانمندی آستان مطهر حضرت احمدابن موسی(ع) برای تبدیل شدن به مرکز تحقیقات اسلامی در ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سیداحمدرضا دستغیب سه‌شنبه در جمع کارکنان آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: امروز بسیاری از وزارتخانه و مجموعه‌های علمی کشور درخواست برگزاری همایش‌های مختلف بین‌المللی با محوریت حرم سوم اهل بیت(ع) در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) را دارند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این مقصود و پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی و علمی در بخش مذهبی نیازمند ایجاد و توسعه سالن‌های چندمنظوره در حرم مطهر شاهچراغ(ع) هستیم، گفت: مهم‌ترین موضوعی که معتقدیم باید در این آستان مقدس مورد توجه قرار گیرد حفظ جایگاه و محوریت آن است به طوری که اینجا باید مرکز برگزاری برنامه‌های ویژه فرهنگی و مذهبی باشد.

دستغیب افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای ادامه یابد تا با ایجاد یک دارالقرآن تخصصی و بهره‌گیری از اساتید قرآن به تربیت نخبگان شایسته قرآن بپردازیم.

دبیر هیئت امنا و رئیس شورای معاونان آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: همچنین با ظرفیت‌های موجود کتابخانه این آستان باید به قطب علمی و تحقیقاتی کشور تبدیل شده و در آن کتاب‌های مرجع مذهبی قابل دسترسی باشد.

دستغیب، پیشرفت طرح‌های عمرانی به‌ویژه طرح توسعه حرم مطهر را بسیار مناسب توصیف و اضافه کرد: ساخت دارالضیافه و دارالشفا با همکاری خیران از جمله مجمع خیران تأمین سلامت استان فارس نیز در برنامه است که امیداواریم در آینده‌ای نزدیک آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام

کد N524459

وبگردی