آفتاب
ولایتی در دیدار با رئیس دانشگاه ویمن چین:

ایران از نقطه نظرات چین در جهت صلح منطقه ای و حل مسائل جهانی استفاده می‌کند

ایران از نقطه نظرات چین در جهت صلح منطقه ای و حل مسائل جهانی استفاده می‌کند

فشارهای غرب برای تحت تاثیر قراردادن روابط این دو کشور در طول سالها وجود داشته است ولی علیرغم همه این فشارها دو کشور به ضوابط خود ادامه داده و می دهند.

 علی اکبر ولایتی در دیدار با وانگ ون ریاست دانشگاه ویمن چین گفت: ایران و چین در حوزه مسائل جهانی و منطقه‌ای دیدگاه‌های بسیار نزدیکی دارند و منافع مشترکی برای توسعه هرچه بیشتر، همکاری‌های منطقه ای و استراتژیک دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی اضافه کرد: رفت و آمدهای مقامات بلندپایه می‌تواند مسیر حرکت همکاری‌های هرچه بیشتر را تسریع نماید.

مشاوره امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: ایران از نقطه نظرات و فعالیت‌های چین در جهت صلح منطقه ای و حل مسائل مهم جهانی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به مساله حمله کشورهای غربی به سوریه گفت: دخالت‌های برخی از کشورها که برخلاف تمام کنوانسیون های بین المللی به سوریه حمله کرده اند و نقض حاکمیت آن کشور شده اند عواقب جبران ناپذیری را برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

ولایتی گفت: توسعه روابط دو کشور ایران و چین در غالب همکاری‌هایی گوناگون می‌تواند اهمیت ویژه ای در ضوابط دو کشور داشته باشد.

وی با اشاره به روابط ایران و چین در طول انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: فشارهای غرب برای تحت تاثیر قراردادن روابط این دو کشور در طول سالها وجود داشته است ولی علیرغم همه این فشارها دو کشور به ضوابط خود ادامه داده و می دهند.

وانگ ون ریاست دانشگاه ویمن چین نیز با ابراز خرسندی از دیدار با علی اکبر ولایتی گفت: ‌بعد از انقلاب اسلامی ایران تنها کشور باثبات و فرصت واقعی منطقه بوده و هست که نقش با اهمیتی و سیاست خارجی چین دارد.


وی ادامه داد: تلاش کشور چین همواره بر ایجاد محیطی صلح آمیز و با ثبات در جهان بوده است.


وانگ ون در ادامه بیان کرد: همکاری جمهوری اسلامی و چین در حوزه‌های مشترک در زمینه های مختلف منجر به ضوابط قوی دو کشور شده است.

 

وی افزود: همکاری دو کشور به ویژه در حوزه منطقه ای و مبارزه با تروریسم بسیار مفید خواهد بود چراکه منطقه خاورمیانه به عنوان تامین کننده انرژی جهان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. صلح و ثبات منطقه ای در مبارزه با تروریسم به دست می آید.

کد N524426

وبگردی