آفتاب

یعالون: اسرائیل از کرانه باختری خارج نمی‌شود

یعالون: اسرائیل از کرانه باختری خارج نمی‌شود

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که امکان خروج اسرائیل از کرانه باختری محال است چرا که در صورت خروج اسرائیل، کرانه باختری مثل نوار غزه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم وضعیتی را بپذیریم که در آن موشک‌هایی از کرانه باختری به فرودگاه بین‌المللی بن گوریون شلیک شود وامکان ندارد از خارج شدن اسرائیل از کرانه باختری صحبت کنیم چراکه در صورت خروج اسرائیل، کرانه باختری مانند نوار غزه می‌شود.

یعالون با اشاره به اینکه افق سیاسی برای رسیدن به توافق صلح با فلسطینی‌ها بستگی به تغییرات خاورمیانه دارد گفت: ارتش ما نتوانست در جنگ "صخره سخت" علیه نوار غزه زیرساخت‌ها و موشک‌های حماس را از بین ببرد و حماس در حال حاضر حدود 20 درصد از تجهیزات موشکی خود را در اختیار دارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: حدود 7 هزار خانه در نوار غزه به طور کامل ویران شد و این آسیب‌ها و خسارات تاثیر خود را بر حزب الله لبنان خواهد گذاشت و زمانی که به رخدادهای غزه نگاه کنند می بینند که حرف از 70 ساختمان در ضاحیه لبنان نیست بلکه حرف از ویرانی 7 هزار منزل در غزه است.

یعالون عنوان داشت: من بار دیگر یادآور می‌شوم که پیروزی نظامی آرامش و امنیت را تنها برای دوره بسیار محدودی محقق می‌کند. مساله دستاوردهای جنگ صخره سخت در طول زمان مشخص می‌شود و من امیدوارم آینده ثابت کند که این عملیات دوره طولانی از آرامش را نه تنها در نوار غزه بلکه در تمامی منطقه به بار می آورد.

وی مدعی شد: پافشاری برسر این مساله که طرح مصر همان طرحی است که آتش‌بس را محقق خواهد کرد، موجب طولانی شدن دوره جنگ شد همانطور که دودستگی در حماس و همچنین خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی این جنبش موجب به تاخیر افتادن آتش‌بس شدند.

انتهای پیام

کد N524425

وبگردی