آفتاب
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

رسالت پدافند غیرعامل کاهش تهدیدات است

رسالت پدافند غیرعامل کاهش تهدیدات است

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، رسالت پدافند غیرعامل را کاهش تهدیدات عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، محمد علی مطیعی، در دومین روز از گردهمایی ارزیابی HSE صنعت گاز کشور در سنندج، اظهار کرد‌: رسالت پدافند غیرعامل کاهش تهدیدات داخلی و خارجی است.

وی افزود: اگر تهدیدی وجود نداشت، امروز پدافند غیر عامل هم وجود نداشت، به همین دلیل باید در مقابل هرگونه تهدید داخلی و خارجی خود را بیمه کنیم.

مطیعی عنوان کرد: امروز شکل تهدیدات در جهان عوض شده و از شیوه نظامی به شکل تروریستی آن که بسیار فاجعه بار است، درآمده است.

وی به نحوه شکل‌گیری گروه تروریستی داعش اشاره و اعلام کرد: محور تهدیدات امروز این گروه تروریستی، مقابله با مسلمانان شیعه است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که داعش را نباید شیعه و یا سنی مذهب بدانیم، تصریح کرد: ما داعش را دشمن خود نمی دانیم، بلکه آمریکا و اسرائیل دشمنان اصلی ما هستند.

وی به تحریکات گروه تکفیری داعش در کشورهای سوریه و عراق اشاره و بیان کرد: امروز دو سوم از خاک کشور سوریه در دست گروه داعش قرار دارد.

مطیعی ادامه داد: این گروه تروریستی به بیش از 160 میدان نفتی و گازی سوریه احاطه پیدا کرده و در حال حاضر 5 پالایشگاه نفت و 3 پالایشگاه گاز آن کشور را در اخیتار خود قرار گرفته است.

وی افزود: داعش روزانه حدود 400 بشکه نفت سوریه را به کشور عراق ارسال و در آنجا پالایش کرده و سپس به فروش می رساند.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 500 میلیون دلار در حساب های بانکی گروه تروریستی داعش قراردارد و بیش از 840 کیلو طلا را در خزانه های خود ذخیره کرده است.

وی همچنین با عنوان این‌که یک سوم از خاک عراق نیز در اختیار گروه داعش قرار دارد، بیان کرد: ما برای حفظ امنیت کشورمان باید تلاش کنیم و داعش را در کشور عراق زمین‌گیر کنیم.

مطیعی خاطرنشان کرد: داعش توان مقابله با کشور ایران را ندارد زیرا رهبری مقتدر، سپاه، ارتش، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت ملی و دولتی با تدبیر را در کشور داریم.

وی در پایان به ضرورت لحاظ کردن مسایل امنیتی و دفاعی در تاسیسات گازی کشور تاکید و یادآور شد: یکی از برنامه های پدافند غیرعامل آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی است.

انتهای پیام

کد N524374

وبگردی