آفتاب

سفیر آلمان در ایران: نباید روابط تهران _ برلین را محدود به روابط اقتصادی کرد

سفیر آلمان در ایران: نباید روابط تهران _ برلین را محدود به روابط اقتصادی کرد

سفیر آلمان در تهران با تاکید بر این که روابط دو کشور بسیار قدیمی و تاریخی است، گفت: نباید روابط دو کشور را تنها محدود به روابط اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میشائل فرایهر فون اونگن اشترنبرگ سفیر این کشور در تهران با اشاره به روابط فرهنگی میان دو کشور گفت: روابط ایران و آلمان بسیار قدیمی و تاریخی است. آلمان در طول سالیان گذشته بزرگترین صادرکننده به ایران بوده است اما محدود کردن روابط دو کشور تنها به بعد اقتصادی اشتباه است و روابط فرهنگی دو کشور در سطوح بسیار عالی قرار دارد.

وی با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه‌ فرهنگ گفت: در حال حاضر یک موسسه بزرگ زبان آلمانی به نام گوته در ایران فعالیت می‌کند همچنین دو کشور تبادل دانشجویی با یکدیگر دارند.

این دیپلمات آلمانی با تاکید براین که فرهنگ تاثیر بلند مدت دارد افزود: روابط خوبی میان دو ملت ایران و آلمان وجود دارد و امیدوارم که این خوش‌بینی ادامه یابد و مردم دو کشور همدیگر را بیشتر بشناسد.

سفیر آلمان در تهران همچنین درباره‌ همکاری‌های ایران و آلمان در حوزه‌ی گردشگری گفت: نسبت به سال گذشته تعداد حضور گردشگران خارجی در ایران دو برابر شده است.

نشست خبری هفته فرهنگی آلمان در تهران با حضور میشائل فرایهر فون اونگن اشترنبرگ سفیر این کشور در ایران، راینل بورس رایزن فرهنگی سفارت و خبرنگاران در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در هفته‌ی فرهنگی آلمان که از 11 تا 17 مهر در خانه‌ی هنرمندان برگزار می‌شود نمایشگاه عکس آثار دو هنرمند آلمانی به نمایش گذاشته شده و در بعد ادبیات با حضور محمود دولت آبادی یکی ازنویسندگان برجسته‌ی ایران بزرگداشتی درباره‌ی محمود حسینی زاد یکی از هنرمندانی که در حوزه‌ی ترجمان آثار آلمانی تلاش کرده است برگزار می شود. همچنین سه فیلم آلمانی برای بررسی سینمای این کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

کد N523836

وبگردی