آفتاب
نماینده هشترود هشدار داد،

احتمال تشدید مهاجرت به شهرها با تداوم خشکی

احتمال تشدید مهاجرت به شهرها با تداوم خشکی

نماینده هشترود و چاراویماق گفت: وزارت راه وشهرسازی پروژه قرمز باغ را از رکود خارج کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد شیری در تذکر شفاهی خطاب به وزرای راه و شهرسازی بهداشت و درمان در خصوص فقدان کادر متخصص در بیمارستان چاراویماق تذکر داد.

نماینده مردم هشرود با اشاره به آثار زیان بار خشکسالی در منطقه گفت: رئیس جمهور، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی، وزیر جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به خشکسالی و تاثیر آن بر بخش کشاورزی منطقه توجه ویژه داشته باشند. کشاورزان در فصل زراعی بذر برای کشت ندارند،‌ بانکها هم بر دریافت مطالباتشان از کشاورزان تاکید دارند. تمدید مهلت تسهیلات و دادن خسارت به کشاورزان به تعویق افتاده است.

وی هشدار داد: اگر این رویه تداوم یابد مهاجرت به شهرهای بزرگ تشدید می‌شود. از مسئولان اجرایی عاجزانه می‌خواهم پرداخت وام‌هایی به کشاورزان و همچنین پرداخت خسارت به سیل زدگان و سرمازدگان را تسریع کنند. اگر مقدور است برای کشت پاییزی تسهیلات بانکی برای خرید بذر به کشاورزان پرداخت شد.

شیری با یادآوری بازدید معاون راههای روستایی وزارت راه و شهرسازی ازروستاهای شهرستانهای حوزه انتخابیه‌اش گفت: دستورات صادره معاون وزیر درباره به پروژه مسیر قرمز باغ همچنان تعطیل است.

انتهای پیام

کد N523785

وبگردی