آفتاب

بازار داغ فروش لپ‌تاپ در نمایشگاه کامپیوتر مشهد

بازار داغ فروش لپ‌تاپ در نمایشگاه کامپیوتر مشهد

نمایشگاه کامپیوتر و ماشین‌های اداری برای هفدهمین بار در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، در این نمایشگاه که به مدت پنج روز در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، 140 شرکت داخلی و خارجی، آخرین دست‌آوردهای خود را در زمینه نرم‌افزار، سخت‌افزار، تجهیزات جانبی کامپیوتر و ماشین‌های اداری ارائه کردند.

نمایشگاه در آخرین شب برگزاری شلوغ بود و اولین چیزی که توجه آدم را به خود جلب می‌کرد استقبال مردم از غرفه‌های مختلف به خصوص غرفه‌های فروش تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر بود.

سالن فردوسی را برای اولین بازدید انتخاب کردم و به سراغ غرفه رایتل رفتم.

سعید نقدی، مدیر روابط عمومی این شرکت، هدف این اوپراتور را در نمایشگاه ایران کام مشهد، معرفی بیشتر و بهتر رایتل به مشهدی‌ها عنوان کرد و گفت: یک از اهداف رایتل این است که در نمایشگاه شهرهای مختلف حضور یابد و اوپراتور را به مردم معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم در این نمایشگاه رایتل را بهتر به مردم معرفی کنیم گفت: مردم مشهد از تکنولوژی‌های روز استقبال می‌کنند اما انتظار استقبال بهتری داشتیم. مشهد ظرفیت دارد که بازده بهتری در نمایشگاه داشته باشد و بهتر است اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری این نمایشگاه‌ها به طور جدی‌تر و متفاوت به انجام رسد.

نمایشگاه شلوغ بود و ازدحام آدم‌های متفاوت اطراف غرفه‎‌های مختلف به چشم می‌خورد و در این میان یک غرفه به نظر شلوغ‌تر می‌رسید.

لایق، رئیس سازمان نظام صنفی یارانه و اتحادیه کامپیوتر مشهد، نمایشگاه را فرصت خوبی برای اطلاع پیدا کردن از آخرین دستاوردها دانست و گفت: زمانی که بخش خصوصی در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند انتظار دارد در برابر هزینه‌های حضورش بازگشت سرمایه داشته باشد، پس چه بهتر است مسئولین نمایشگاه این فضا را برای بخش خصوصی ایجاد کنند و میزان تسهیلات و امکانات را برای شرکت کنندگان بیشتر کنند.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امر برون سپاری انجام شده است، گفت: متاسفانه با این کار یک تضاد سیاستی ایجاد شده است، شرکت کننده در نمایشگاه در قبل از ورود به با یک سیاست وارد می‌شود و در بدو ورود به نمایشگاه با مدیریتی متفاوت رو به رو می‌شود.

رئیس سازمان نظام صنفی یارانه و اتحادیه کامپیوتر گفت: البته نباید این نکته را از قلم انداخت که امسال فضای نمایشگاه 100 در صد افزایش داشته است و با استقبال بسیار بالای مردم روبه‌رو بودیم، که این امر از نقتط مثبت برون‌سپاری نمایشگاه بوده است، در حالی که در سال‌های گذشته شاهد افت شدید بازدید کننده و شرکت کننده بودیم.

لایق با اشاره به اینکه با همت همگی مسئولان تاریخ این نمایشگاه به اوایل مهر تغییر پیدا کرد تا بازدید کننده بیشتری داشته باشیم، گفت: یکی از مشکلاتی که شرکت کنندگان در نمایشگاه داشتند دریافت کارت تردد بود که بهتر است مسئولان در نمایشگاه‌های آینده بهتر و بیشتر بر روی این مسئله تمرکز کنند.

بازاری‌ها رغبتی برای حضور در نمایشگاه نداشتند

سجاد حسین پور، کادر اجرایی موسسه آموزش عالی خاوران گفت: متاسفانه نمایشگاه امسال حتی در زمینه فروش لوازم جانبی و قطعات کامپیوتری شاهد افت شدیدی بود و خیلی از بازاری‌ها رغبتی برای حضور در نمایشگاه نداشتند.

وی با اشاره به اینکه بهتر است برای غرفه‌داران تسهیلات بیشتری قائل شوند، اظهار کرد: شاید دلیل این افت شدید هزینه‌های بالای غرفه‌ها باشد.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: موسسه آموزش عالی خاوران به منظور تعامل با دانشجویان هر ساله در چنین همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی شرکت دارد و از آنجایی که بازدیدکنندگان نمایشگاه کامپوتر قشر دانشجویان و جوانان هستند فرصت را مقتنم دانستیم و با حضور در این نمایشگاه تعامل مورد انتظار را با دانشجویان ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه خدمات مختلف خود را در این مکان ارائه می‌کند استقبال مردم را حیرت انگیز دانست و گفت: در حالی که گمان می‌کردیم استقبال مردم چشم‌گیر نباشد اما خوشبختانه با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی شاهد استقبال بی‌نظیر مردم بودیم.

غرفه بعدی که نظر من را به خود جلب می‌کند ماشین‌های اداری خوزستان است، به مسئول این غرفه مراجعه می کنم و با او چند کلامی در مورد نمایشگاه صحبت می‌کنم و در طول مصاحبه متوجه می شوم دل پر دردی دارد.

برخی از دوستان در نمایشگاه مشهد تبعیض نژادی قائل می‌شوند

علیرضا عراقی، مدیر فروش این شرکت این نمایشگاه را نسبت به سال‌های گذشته به دلیل بحران اقتصادی با افت محسوس توصیف کرد و گفت: متاسفانه مدیریت نمایشگاه در بعضی از حوزه‌ها عملکری ضعیف داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی از دوستان در مشهد تبعیض‌نژادی قائل می‌شوند، ادامه داد: اطلاعاتی که قبل از نمایشگاه و بعد از ورود به نمایشگاه کسب کردیم بسیار با هم متفاوت بود، همچنین ضعف در مدیریت پیمانکاری و انجام نشدن توافقات اولیه از جانب مسئولان برگزاری از دیگر نقاط ضعف این نمایشگاه است.

عراقی خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که غرفه سی دی فروشان از سایر غرفه‌ها جدا باشد اما متاسفانه در حال حاضر در قسمت جنوب شرقی غرفه ما قرار دارد. دستاورد کلی شرکت ما حضور در این نمایشگاه و ارائه خدمات و گارانتی و پشتیبانی است تا به مشتریان خود اعلام کنیم شرکت ما حضوری فعال دارد.

به سالن ابوسعید می‌روم، خلوت بودن این سالن در مقایسه با سالن فردوسی تعجب‌برانگیز است، در این سالن آرم آستان قدس رضوی توجهم را به خود جلب می کند و متوجه حضور سازمان فناوری اطلاعات رضوی در این نمایشگاه می‌شوم.

عدالتی، مدیر توسعه فناوری اطلاعات این سازمان دلیل حضور آستان قدس رضوی در این نمایشگاه را معرفی خدمات و محصولات نوین اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه به ارائه دو محصول نرم‌افزاری پرداختیم. این محصولات نرم‌افزاری در دو حوزه مکاتبات اداری و مدیریت مالی با نام‌های روان و کامران معرفی شدند و علاوه بر این دو خدمت در رابطه با توزیع پهنای باند داشتیم.

وی، نمایشگاه امسال را نسبت به سال گذشته دچار افت دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه نمایشگاه امسال شاهد افت حضور مدیران نهادها و سازمان‌ها بودیم.

عدالتی تصریح کرد: بیشتر مخاطبان در نمایشگاه به دنبال خرید لپ‌تاپ و تبلت بودند و استقبال از محصولات سازمانی زیاد نبود.

به هر حال هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و ماشین‌های اداری نیز در مشهد به کار خود پایان داد، نمایشگاهی که مانند سایر نمایشگاه‌ها دارای نقاط قوت و ضعف زیادی بود. بدون شک افزایش متراژ نمایشگاه و اختصاص سالن‌های بیشتر به نمایشگاه استقبال مردم و شرکت‌کنندگان را نیز در پی دارد و بر همین اساس است که انتظار می‌رود در کنار پیشرفت کمیت، کیفیت کار نیز ارتقا یابد تا علاوه بر مردم، شرکت‌کنندگان نیز از حضور خود در نمایشگاه راضی باشند.

انتهای پیام

کد N523765

وبگردی