آفتاب

روسف با اختلاف ۹ درصدی از رقیب انتخاباتی خود پیشی گرفت

روسف با اختلاف ۹ درصدی از رقیب انتخاباتی خود پیشی گرفت

جدیدترین نظسنجی‌ها نشان می‌دهد كه روسف با اختلاف ۹ درصدی از نزدیک‌ترین رقیب سیاسی خود پیشی گرفته است.

«دیلما روسف» رییس‌جمهوری فعلی برزیل در جدیدترین نظرسنجی‌ انتخابات ریاست‌جمهوری این كشور از «مارینا سیلوا» رقیب خود پیشی گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، جدیدترین نظسنجی‌ها نشان می‌دهد كه روسف با اختلاف ۹ درصدی از نزدیک‌ترین رقیب سیاسی خود پیشی گرفته است.

این آمار که توسط موسسه نظرسنجی «ام دی‌‌ای» منتشر شد، نشان می‌دهد که سیلوا ۳۸ و هفت دهم درصد آرا و روسف ۴۷ و هفت دهم درصد آرا را به دست آوردند.

روسف در نظرسنجی دیگری که توسط موسسه نظرسنجی «ووکس پوپولی» انجام شد، همچنان با هفت درصد اختلاف از سیلوا پیش است و انتظار نمی‌رود که هیچ‌کدام از کاندیدا‌ها بیش از ۵۰ درصد آرا را در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل به دست آورند.

مهم‌ترین انتقاد بعضی ناظران انتخاباتی هوادار سیلوا از رئیس‌جمهوری فعلی برزیل، رکود طولانی‌ اقتصاد آمریکای لاتین در دوره ریاست‌جمهوری وی است.

به نظر این ناظران، سیلوا که مدافع محیط‌ زیست و سیاست‌های تجاری است باید جانشین روسف شده و به این ترتیب به ۱۲ سال برتری حزب کارگر برزیل پایان دهد.

انتظار می‌رفت سیلوا در نظرسنجی‌های جدید با استفاده از حق مساوی تبلیغ در رسانه‌ها از روسف پیشی بگیرد و هواداران حزب مخالف «نوس» نیز از وی حمایت كنند.

کد N523730

وبگردی