آفتاب

یدیعوت آحارونوت: جهان از حرف‌های تکراری نتانیاهو به ستوه آمده است

یدیعوت آحارونوت: جهان از حرف‌های تکراری نتانیاهو به ستوه آمده است

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت با انتقاد از سخنان تکراری نتانیاهو در سازمان ملل، نوشت: جهان از این صحبت‌ها به ستوه آمده و به دنبال راه‌حلی برای پایان نزاع اسرائیل با فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از این روزنامه عبری، غرب از شنیدن صحبت‌های تکراری از اقدامات جنبش حماس و موفقیت عملیات نظامی ارتش اسرائیل به ستوه آمده و در تلاش است تا برای پایان نزاع فلسطین – اسرائیل راه حلی بیابد.

این روزنامه عربی زبان در گزارشی که در سایت خود روز گذشته منتشر کرد، تعداد کمی از شهروندان اسرائیلی از طریق شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی، موبایل‌های هوشمند و حتی رادیوها خواهان شنیدن سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل دنبال کردند.

این روزنامه ادامه داد: نتانیاهو در حالی در سازمان ملل سخنرانی کرد که دیگر سخنرانی‌های دو طرف اسرائیلی و فلسطینی به سختی می‌توانست شنوندگان را جذب کند. هر دو طرف تنها بیانیه‌ها و وعده‌هایی را می‌دهند که هرگز به آن پایبند نیستند و از رویاهایی می‌گویند که تاکنون محقق نشده و این سوال را ایجاد می‌کنند که آیا حرف جدیدی هست یا نه؟ تاکنون که جواب این سوال منفی بوده است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: از بیش از 150 سال پیش ما در خاک و آسمان این سرزمین در حال جنگ هستیم و هزاران نفر جان خود را در این جنگ سخت میان دو طرف از دست داده‌اند که هر دو برای هدفی مشترک زندگی در این سرزمین تلاش می‌کنند و تاکنون کفه ترازوی به نفع هیچ یک از دو طرف نبوده تا بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند.

روزنامه اسرائیلی نوشت: افراد تندرویی در اسرائیل هستند که به هیچ‌ گونه راه‌ حل سیاسی اعتقادی ندارند و تمام تلاش خود را برای شکست هر راه‌ حل سیاسی برای درگیری موجود انجام می‌دهند. همچنین در میان فلسطینی‌ها هم افرادی هستند که معتقدند تنها راه حل اخراج شهروندان اسرائیلی از سرزمین‌شان است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم به این گروه پیوسته‌، او در حال حاضر برای حفظ حیات سیاسی خود مبارزه می‌کند.

نتانیاهو طبق عادت همیشه در سخنرانی‌اش در سازمان ملل بر این نکته تاکید کرده است در صورتی که فلسطینی‌ها بخواهند به رویای خود تحقق بخشند، زندگی هموطنانشان به خطر خواهد افتاد.

این روزنامه با اشاره به اینکه نتانیاهو این روزها برای حضور سیاسی خود مبارزه می‌کند، نوشت :او باید این حرف‌ها را برای جذب آرای مردم اسرائیل بگوید به ویژه اینکه مردم اسرائیل دیگر به هیچ چیزی باور ندارند. راه‌ حل در حال حاضر در پی سخنرانی تند سیاسی نتانیاهو و قبل از اینکه سنگ و تفنگ کلاشنیکف بازگردند، دست نیافتنی است.

این روزنامه نوشت: راه‌ حل را غرب تحمیل خواهد کرد که از شنیدن داستان‌های حماس، قربانیان تروریسم و موفقیت عملیات نظامی اسرائیل خسته شده. جهان امروز با پنهان کردن خشم خود خواهان گسترش صلح و آرامش است.

این روزنامه گزارش خود را اینگونه به پایان برد: در این لحظات، تلاش‌های دو طرف در راستای تحقق صلح و همچنین تلاش‌های بسیار برای بی‌اثر کردن این اقدامات را یادآور می‌شویم.

انتهای پیام

کد N523709

وبگردی